صرافی غیرمتمرکز کاردانو به راه افتاد!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

با توجه به خبر رسمی توییتر ErgoDex، اولین صرافی غیرمتمرکز زنجیره‌ای متقابل eUTxO کاردانو، در شبکه آزمایشی عمومی آن راه‌اندازی شده است. ErgoDEX یک صرافی غیرمتمرکز است که از طراحی منحصر به فرد کاردانو استفاده کرده تا به معامله‌گران اجازه دهد معاملات زنجیره‌ای انجام دهند. این کار آنها را قادر می‌سازد تا به طور خودکار قراردادها را از طریق دو بلاکچین جداگانه اجرا کنند.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!

شروع

به گزارش سایت یوتودِی، صرافی غیرمتمرکز زنجیره‌ای متقابل، قراردادهای AMM DEX را با قراردادهای سفارشی از طریق صرافی‌های غیرمتمرکز دفتر سفارش و با استفاده از الگوی دفترکل eUTXO ترکیب می‌کند. این کار امکان تبادل نقدینگی بین صرافی‌های ساخته شده بر روی بلاکچین Ergo و Cardano را فراهم می‌کند.

اکوسیستم کاردانو با بهره‌گیری از طیف گسترده بسیاری از محصولات نوآورانه جدید خود به سرعت در حال گسترش است. DJED نیز یک استیبل کوین الگوریتمی غیرمتمرکز است که اخیراً در شبکه آزمایشی عمومی آن فعال شده است.

بنیان‌گذار کاردانو و مدیرعامل IOHK، چارلز هاسکینسون نیز این اتفاق را یک نقطه عطف مهم برای استیبل‌کوین‌های الگوریتمی دانسته و می‌گوید:

DJED فعلا در شبکه آزمایشی فعال بوده و این یک نقطه عطف بزرگ برای همه استیبل‌کوین‌های الگوریتمی است.

مدل eUTxO کاردانو

هاسکینسون اخیرا اظهار داشته که مدل UTXO بیت‌کوین به دلیل قابلیت برنامه‌ریزی محدود تاکنون جابه‌جا نشده است. مدیرعامل IOHK خاطرنشان کرده است که مدل Extended UTXO (EUTXO) که کاردانو از آن استفاده می‌کند “گام بعدی” به شمار می‌رود.

در حالی که بیت کوین از مدل UTXO استفاده می‌کند، اتریوم از مدل دیگری استفاده می‌کند که دارایی‌ها را به عنوان موجودی مالی نشان می‌دهد. به گفته توسعه‌دهندگان کاردانو، طراحی EUTXO بر پارادایم مبتنی بر حساب اتریوم ارجحیت دارد. مدل EUTXO همچنین موازی‌سازی و مقیاس‌پذیری عالی را دارا است.

بنیان‌گذار کاردانو معتقد است که این مدل همان چیزی است که توسعه‌دهندگان اتریوم از دست داده‌اند. وی می‌گوید که ساتوشی ناکاموتو، خالق مرموز بیت‌کوین، مدل اتریوم را که اکوسیستم آن در حال حاضر هم از آن استفاده می‌کند، به دلیل کمبودهای عمده‌اش کنار گذاشته است. در حال حاضر، بر اساس داده‌های DefiLlama، کل ارزش قفل شده کاردانو نزدیک به 200 میلیون دلار است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments