حفظ سطح ۲۹ هزار دلار برای ادامه روند صعودی بیت‌ کوین حیاتی است!

زمان مطالعه: 3 دقیقه

پیتر برانت (Peter Brandt)، معامله‌گر معروف و تحلیلگر شناخته‌شده بازار، معتقد است که برای حفظ روند صعودی بیت کوین در کوتاه مدت، حفظ سطوح بالاتر از ۲۹ هزار دلار بسیار حیاتی است.

برانت که با پیش‌بینی‌های هوشمندانه خود در مورد قیمت بیت کوین در سال‌های اخیر شناخته می‌شود، هشدار داد که مسئولیت نشان دادن قدرت بیت کوین بر عهده گاوها (خریداران) است.

روز پنج‌شنبه ۱ ژوئیه، قیمت بیت کوین یک افت ۵ درصدی را تجربه کرد. به این ترتیب، بیت کوین بیشتر و بیشتر با روزهای اوج خود فاصله می‌گیرد، آن هم در حالی که بسیاری از شاخص‌های درون زنجیره‌ای این ارز دیجیتال در وضعیت صعودی قرار دارند.

برانت با اشاره به نمودار قیمت بیت کوین، اظهار داشت که الگوی مستطیل برای پنجمین هفته متوالی در حال شکل‌گیری است و نمودار روزانه این ارز دیجیتال به شکل قاطعانه‌ای منفی است.

برانت می‌گوید برای رهایی از این وضعیت، قیمت بیت کوین باید بالاتر از ۲۹ هزار دلار باقی بماند و مسئولیت این امر، بر عهده خریداران است.

bulls-must-defend-29k
نمودار کندل روزانه قیمت بیت کوین.

منابع و اشخاص مختلف نیز با برانت هم‌عقیده هستند. به گفته آنها، کاهش قیمت بیت کوین به کمتر از این سطح، می‌تواند راه را برای سقوط به اوج تاریخی قبلی خود، یعنی ۲۰ هزار دلار هموار کند. با این وجود، طرفداران بیت کوین همچنان در مورد عملکرد بیت کوین در کوتاه مدت، اختلاف نظر دارند.

روز چهارشنبه، جان بولینگر (John Bollinger)، تحلیلگر و خالق اندیکاتور بولینگر باندز (Bollinger Bands)، اعلام کرد که سطح ۳۱ هزار دلار را به عنوان پایین‌ترین سطح منطقی برای بیت کوین ارزیابی می‌کند. او همچنین اظهار داشت که سطوح ۳۵ هزار دلار تا ۳۶ هزار دلار و ۴۱ هزار دلار را نیز زیر نظر دارد. به گفته بولینگر، این سطوح تاکنون نقاط عطف مهمی بوده‌اند.

به گفته تحلیلگران، افت بیشتر قیمت بیت کوین می‌تواند معامله‌گران و حتی فعالان قدیمی بازار را نیز مضطرب کند. بیت کوین در حال حاضر فاصله زیادی با هدف تعیین‌شده توسط مدل انباشت به جریان (stock-to-flow) دارد. این اتفاق قبلا در ژانویه سال ۲۰۱۹ میلادی و پس از بازار خرسی سال ۲۰۱۸ نیز مشاهده شده بود. بر اساس این مدل محبوب برای پیش‌بینی قیمت، قیمت بیت کوین در این هفته باید حدود ۷۸ هزار دلار می‌بود.

در همین راستا، تراویس کلینگ (Travis Kling)، مدیر صندوق سرمایه‌گذاری رمزارزی ایکیگای (Ikigai)، می‌گوید:

در ماه ژوئن سال ۲۰۲۱ شاهد تهاجمی‌ترین حملات از سوی دولت‌ها به بیت کوین بودیم. این اغراق نیست، واقعیت است!

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments