تحلیلگر بازار: بیت کوین به همه نشان خواهد داد که پادشاه کیست!

زمان مطالعه: 4 دقیقه

علی‌رغم افت قیمت بیت کوین (BTC) به سطح ۴۴ هزار دلار، معامله‌گران همچنان نسبت به روند صعودی ارز دیجیتال برتر جهان و سایر آلت کوین‌ها خوش‌بین هستند.

داده‌های بازار نشان می‌دهند که قیمت بیت کوین یک شبه به سطح ۴۴،۲۱۵ دلار کاهش یافته است. در ادامه تثبیت قیمت روز سه‌شنبه، قیمت بیت کوین پس از رد سطح ۴۸ هزار دلار، حدود ۳،۸۰۰ دلار سقوط کرد.

به گفته تحلیلگران، این امر قابل پیش‌بینی بود؛ چراکه فشار فروش خرس‌ها در آن سطح و سطوح بالاتر همچنان قابل‌توجه است و گاوها (خریداران) فاقد قدرت لازم برای حفظ روند صعودی بیت کوین هستند.

با این حال، پنتوشی (Pentoshi)، معامله‌گر و تحلیلگر معروف بازار، معتقد است که این وضعیت موقتی است و بیت کوین با ثبت رکوردهای تاریخی جدید، به همه یادآوری خواهد کرد که پادشاه کیست.

در حال حاضر، همه توجه‌ها به سطح حمایتی ۴۲ هزار دلار برای تشکیل کف قیمتی بالاتر معطوف شده، سطحی که از تاریخ ۷ آگوست تاکنون آزمایش نشده است.

به گفته تحلیلگران، در صورتی که بیت کوین موفق به عبور از سطح مقاومتی ۴۸ هزار دلار شود، هدف بعدی این ارز دیجیتال سطح ۵۵ هزار دلار یا بالاتر خواهد بود.

پیش‌تر، پیتر برانت (Peter Brandt) و رنت کپیتال (Rent Capital)، دیگر تحلیلگران شناخته‌شده بازار نیز از تشکیل الگوی کنج صعودی (rising wedge) در نمودار قیمتی بیت کوین خبر داده بودند. معمولا در صورت مشاهده الگوی کنج صعودی، باید منتظر نزول قیمت بود.

btc-will-remind-who-the-king-is
تشکیل الگوی کنج صعودی در نمودار قیمتی بیت کوین.
در زمان انتشار این خبر، قیمت بیت کوین کمی افزایش یافته و در محدوده ۴۵،۵۰۰ دلار معامله می‌‌شود.
btc-will-remind-who-the-king-is
نمودار کندل ۱ ساعته قیمت بیت کوین.

سقوط قیمت آلت کوین‌ها به دنبال بیت کوین

به دنبال کاهش قیمت بیت کوین، آلت کوین‌ها نیز با افت قیمت حتی به مراتب بیشتری مواجه شدند.

در روزهای گذشته، بسیاری از آلت کوین‌ها رشد چشمگیری داشتند. به عنوان مثال، قیمت اتریوم (ETH) چند روز قبل به بیش از ۳،۳۰۰ دلار دلار رسیده بود. با این حال، وضعیت آلت کوین برتر بازار اکنون به رنگ قرمز درآمده و قیمت آن دوباره به محدوده سطح حمایتی ۳ هزار دلار بازگشته است.

کاردانو (ADA) که برای فعال کردن قابلیت قراردادهای هوشمند در بلاکچین خود آماده می‌شود، یکی از رمزارزهایی بود که در روزهای گذشته، عملکرد چشمگیری را از خود به نمایش گذاشت و قیمت آن به بالاترین سطح چند ماهه خود، یعنی ۲٫۲۵ دلار رسید. کاردانو حتی موفق شده بود بایننس کوین (BNB) را به عنوان سومین ارز دیجیتال برتر بازار پشت سر بگذارد. با این حال، قیمت این ارز دیجیتال پس از تجربه یک اصلاح شدید، اکنون به ۲ دلار کاهش یافته است.

حتی سولانا (SOL) نیز که در روزهای گذشته چندین رکورد تاریخی متوالی را به ثبت رسانده بود، با افت قیمت مواجه شده و در حال حاضر در سطوح کمتر از ۷۰ دلار معامله می‌شود.

سایر آلت کوین‌های برتر بازار نیز در حال حاضر در وضعیت قرمز به سر می‌برند.

btc-will-remind-who-the-king-is
وضعیت بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته.
در نهایت ، ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار کاهش یافته و به حدود ۱٫۹ تریلیون دلار رسیده است.

رکت کپیتال در این باره گفت:

به نظر می‌رسد که در حال حاضر بازار آلت کوین‌ها در کل با افت قیمت مواجه شده است، با این حال سطح بسته شدن کندل هفتگی شاخص ارزش ترکیبی بازار آلت کوین‌ها فوق‌العاده بوده است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

3 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments

نظر احسان خیلی جالب وبامزه است.ماهی کوچولو انشا ی خوبی هم داره😊

حرکت گاوی بیشتر ماروخوشحال میکنه . ولی هنوز کف قیمت ها مشخص نیست با این افت وخیز بازار .فول بک میخوره باز میاد بالا

یه مشت گاو و نهنگ و خرس افتادن توی این بازار و همه رو مسخره خودشون کردن 😂 یکی نیست بگه آخه چی میخواین از جون این بازار ، بزارین خودش راهشو پیدا کنه ! 😂
البته منم فعلا به عنوان یه ماهی کوچولو دارم در این بازار فعالیت میکنم 😁 خدا کنه نهنگها نبینن منو 😂
بعد جالب اینجاست که یه ارز جدید و به درد نخور میاد توی بازار (از اونا که قیمتشون با صفر فرقی نمیکنه!) بعد یه ایرانی میره نظر میزاره که من N میلیارد واحدش رو گرفتم و با افتخار اعلام میکنه که اولین نهنگ این ارز هست ! 😂 یکی نیست بگه بابا نهنگ یکم کوتاه بیا 😂
خلاصه که این بیت کوین هم تا هممون رو سکته نده ول کن نیست که ! 😂