افزایش قیمت بیت کوین به ۵۵ هزار دلار علی‌رغم صعود شاخص دلار آمریکا!

زمان مطالعه: 4 دقیقه

با نزدیک‌تر شدن قیمت بیت کوین (BTC) به اوج تاریخی خود، به نظر می‌رسد که همبستگی معکوس بین دلار آمریکا و این ارز دیجیتال به پایان رسیده است.

در تاریخ ۱۰ مارس، بیت کوین تنها ۲ درصد با رکورد تاریخی خود فاصله داشت و صعود شاخص دلار آمریکا (DXY) نیز نتوانست روند صعودی این ارز دیجیتال را متوقف کند.

بیت کوین تنها ۲ درصد با اوج تاریخی خود فاصله داشت!

در چند روز گذشته، ارز دیجیتال برتر بازار پس از سقوط به سطح ۴۷ هزار دلار، یک روند صعودی به خود گرفت. از سوی دیگر، با افزایش روزافزون علاقه سازمان‌ها به بیت کوین، قیمت آن نیز افزایش یافت.

این اتفاق باعث شد که بیت کوین بار دیگر وارد کانال ۵۰ هزار دلاری شود. اما گاوها در این سطح متوقف نشدند و این ارز دیجیتال را به اوج قیمت دو هفته اخیر آن در حدود ۵۷ هزار دلار رساندند. بر اساس داده‌های ارائه شده توسط صرافی بیت استمپ (Bitstamp)، بالاترین قیمت روزانه بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۵۷،۴۰۰ دلار بوده است. در این زمان، فاصله بیت کوین با بالاترین رکورد تاریخی آن به حدود هزار دلار (۱٫۷۵ درصد) رسید. با این حال، بیت کوین موفق به حفظ این سطح نشد و در پی آخرین اصلاحات قیمت، به سطح فعلی ۵۵،۴۹۹ دلار رسید.

نمودار کندل ۱ ساعته قیمت بیت کوین در صرافی بیت استپ.

نکته قابل توجه است این است که ارزش بازار بیت کوین درحال حاضر بالاتر از ۱ تریلیون دلار باقی مانده است.

مانع بعدی بیت کوین، سطح ۵۶ هزار دلار است!

مایکل ون ده پوپه (Michaël van de Poppe)، تحلیل‌گر بازار کوین تلگراف (Cointelegraph) می‌گوید:

مانع بعدی بیت کوین، سطح ۵۶ هزار دلار است. تاکنون همه چیز خوب است. اگر بیت کوین بتواند سطح ۵۲ هزار دلاری را حفظ کند، شاهد روند خنثی و آزمایش مجدد سطح ۵۶ هزار دلار خواهیم بود. با این حال، برای جلوگیری از حرکت نزولی، حفظ حمایت در سطح ۵۲ هزار دلار بسیار حیاتی است.

در زمان انتشار این خبر، نشانه‌های زیادی برای بازگشت قیمت بیت کوین به سطح ۵۲ هزار دلار وجود ندارد؛ چون سرمایه‌گذاران سازمانی بیشتری در حال ورود به بازار این ارز دیجیتال هستند. به عنوان مثال، شرکت American Residential Warranty با همکاری صرافی جمینی (Gemini) قرار است در بیت کوین سرمایه‌گذاری کند.

در همین راستا، تایلر وینکلواس (Tyler Winklevoss)، بنیانگذار جمینی می‌گوید: «یک شرکت دیگر نیز تصمیم گرفته است که بیت کوین را به ترازنامه خود اضافه کند.»

از سوی دیگر، داده‌های دفتر سفارش صرافی بایننس (Binance)، بزرگترین صرافی جهان از لحاظ حجم معاملات، نشان می‌دهند که فروشندگان آماده فعالیت در سطح ۵۶ هزار دلار هستند و حمایت قوی نیز در سطوح کمتر از ۴۹ هزار دلار وجود دارد.

سطوح حمایتی و مقاومتی برای قیمت بیت کوین در صرافی بایننس.

رشد شاخص دلار آمریکا نتوانست مانع از روند صعودی بیت کوین شود!

همان‌طور که اغلب گزارش می‌شود، با صعود شاخص دلار آمریکا قیمت بیت کوین یک روند نزولی به خود می‌گیرد و برعکس. در حالی که این شرایط، یکی از ویژگی‌های اصلی بازار در طول سال ۲۰۲۰ میلادی بود، در سال جاری شاهد از بین رفتن قدرت این پدیده هستیم.

طی دو هفته گذشته، شاخص دلار آمریکا و قیمت بیت کوین هر دو به طور همزمان افزایش یافته‌اند.

نمودار ۴ ساعته قیمت بیت کوین در مقایسه با شاخص دلار آمریکا.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments