بیت کوین در آستانه ثبت رکورد تاریخی جدید!

زمان مطالعه: 3 دقیقه

روز گذشته، معاملات اولین صندوق قابل معامله در بورس (ETF) آتی بیت کوین در بورس نیویورک آغاز شد.

این رویداد تاریخی در دنیای کریپتو، صعود قیمت بیت کوین به بالاترین سطح پنج ماهه خود در ۶۴،۴۰۰ دلار را به همراه داشته است.

btc-price-went-back-over-64k
نمودار کندل ۴ ساعته قیمت بیت کوین در صرافی بیت استمپ (Bitstamp).

به این ترتیب، بیت کوین اکنون تنها کمتر از ۲ درصد با بازپس گیری اوج تاریخی خود و ثبت یک رکورد جدید فاصله دارد.

طبق اعلام بورس اوراق بهادار نیویورک، صندوق ETF استراتژی بیت کوین متعلق به شرکت پروشیرز (ProShares) با نماد BITO و با قیمت ۴۰ دلار برای هر سهم در این بازار آغاز به کار کرد.

مایکل ساپیر (Michael Sapir)، مدیرعامل پروشیرز، می‌گوید:

صندوق BITO امکان سرمایه‌گذاری در بازار آتی بیت کوین را برای آن دسته از سرمایه‌گذاران فراهم می‌کند که حساب کارگزاری دارند و با خرید سهام و ETF راحت هستند، اما تمایلی به تجربه دردسرهای مربوط به یادگیری و ایجاد یک حساب کاربری دیگر برای ارزهای دیجیتال، ایجاد یک کیف پول بیت کوین و همچنین، نگرانی‌های مربوط به امنیت کیف پول‌های رمزارزی و قانونی بودن یا نبودن آنها، ندارند.

داده‌های ارائه‌شده توسط پلتفرم تریدینگ ویو (TradingView) نشان می‌دهند که حجم معاملات سهام BITO در اولین روز معاملات خود، کمی بیشتر از یک میلیارد دلار بوده و حدود ۲۴٫۳۱۳ میلیون سهم BITO خرید و فروش شده است. این سهم که در ابتدا با قیمت ۴۰ دلار عرضه شده بود، اولین روز معاملاتی خود را با ۵٫۴ درصد رشد، با قیمت ۴۲٫۱۵ دلار به پایان رساند.

تحلیلگران، این سطح تقاضا برای این محصول را «دیوانه‌کننده» توصیف کرده‌اند.

ارزش بازار ارزهای دیجیتال رکورد ۲٫۵ تریلیون دلار را شکست!

با افزایش مداوم قیمت بیت کوین و اتریوم، ارزش مجموع بازار ارزهای دیجیتال به بیش از ۲٫۵ تریلیون دلار رسیده است.

داده‌های بازار نشان می‌دهند که ارزش کل بازار کریپتو از زمان رسیدن به سطح ۱ تریلیون دلار در ماه ژانویه، بیش از دو برابر شده است.
btc-price-went-back-over-64k
نمودار ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال.
داده‌های بازار نشان می‌دهند که بیت کوین با ارزش بازار ۱٫۲ تریلیون دلاری خود، برترین ارز دیجیتال جهان است. پس از آن، اتریوم (ETH) با ۴۵۴ میلیارد دلار و بایننس کوین (BNB) با ۸۱ میلیارد دلار به ترتیب در جایگاه‌های دوم و سوم این فهرست قرار دارند.

چین‌آنالیز بیت کوین را به ترازنامه مالی خود اضافه می‌کند!

شرکت تجزیه و تحلیل داده‌های بلاکچینی چین‌آنالیز (Chainalysis) قصد دارد از طریق خدمات کارگزاری گروه سرمایه‌گذاری دیجیتال نیویورک (NYDIG)، مقدار نامعلومی بیت کوین خریداری کند.

مایکل گروناگر (Michael Gronager)، مدیرعامل این شرکت، می‌گوید:

چین‌آنالیز بر تعهد خود برای ایجاد اعتماد نسبت به ارزهای دیجیتال به عنوان یک دارایی دیجیتال متمرکز است. این اولین خرید ارز دیجیتال توسط چین‌آنالیز است و ما به دنبال خرید رمزارزهای دیگر به عنوان سرمایه‌گذاری‌های احتمالی در آینده خواهیم بود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments