ثبت ۱۰ کندل روزانه سبز متوالی برای بیت کوین| قیمت BTC از ۴۲ هزار دلار عبور کرد!

زمان مطالعه: 3 دقیقه

در تاریخ ۳۱ ژوئیه، قیمت بیت کوین (BTC) با یک جهش ناگهانی به حدود ۴۲،۴۰۰ دلار رسید.

داده‌های بازار نشان می‌دهند که قیمت بیت کوین برای دهمین روز متوالی در صرافی‌ها افزایش یافته و در صرافی بیت استمپ به ۴۲،۴۲۰ دلار رسیده است.

البته در زمان انتشار این خبر، قیمت ارز دیجیتال برتر جهان کمی کاهش یافته و در محدوده ۴۱،۴۸۸ دلار معامله می‌شود. با این حال، در یک بازه زمانی ۲۴ ساعته همچنان یک رشد تقریبا ۷ درصدی را نشان می‌دهد.
btc-price-shot-to-42k
نمودار کندل ۱ ساعته قیمت بیت کوین در صرافی بیت استمپ (Bitstamp).

در این میان، عملکرد قابل‌توجه بیت کوین توجه بسیاری را به خود جلب کرده است؛ چراکه برای دهمین روز متوالی کندل نمودار قیمت این ارز دیجیتال به رنگ سبز بسته شد. این اتفاق آخرین بار در سال ۲۰۱۲ میلادی مشاهده شده بود.

btc-price-shot-to-42k
ثبت ۱۰ کندل روزانه سبز رنگ متوالی برای بیت کوین در صرافی کوین بیس (Coinbase).

به گفته تحلیلگران، حتی ثبت کندل سبز رنگ برای هشت روز متوالی اتفاقی نادر است، در حالی که ثبت کندل سبز رنگ برای نه روز متوالی تنها دو بار در طول تاریخ مشاهده شده است. البته این داده‌ها، بسته به صرافی مورد نظر ممکن است کمی متفاوت باشند. صرف نظر از این موضوع، از یک سو قدرت روند صعودی فعلی بیت کوین و از سوی دیگر، عدم تمایل معامله‌گران به فروش، در بازار مشهود است.

یک نگاه اجمالی به فعالیت‌های فروش در صرافی بیتفینکس (Bitfinex)، حال و هوای کنونی بازار را نشان می‌دهد. داده‌ها نشان می‌دهند که تقریباً هیچ معامله‌گری حاضر نیست ریسک فروش بیت کوین در سطوح قیمتی فعلی را بپذیرد.

btc-price-shot-to-42k
نمودار کندل ۱ روزه قراردادهای فروش بیت کوین در صرافی بیتفینکس.

به گفته تحلیلگران، سطح ۴۲ هزار دلار آخرین مقاومت در محدوده معاملات چند ماهه بیت کوین است. از زمان سقوط قیمت بیت کوین از اوج تاریخی خود، این سطح به عنوان یک سقف قیمتی غیرقابل دسترس عمل کرده است.

با توجه به داده‌های دفتر سفارش صرافی‌ها، در حال حاضر سطوح ۴۵ هزار دلار و ۴۷ هزار دلار سطوح مقاومتی بعدی در مسیر بیت کوین برای صعود به قیمت‌های بالاتر هستند.
btc-price-shot-to-42k
موقعیت‌های خرید و فروش بیت کوین تا تاریخ ۳۱ ژوئیه در صرافی بایننس (Binance).

با توجه به مدل پیش‌بینی قیمت انباشت به جریان (stock-to-flow)، قیمت اسپات بیت کوین در حال حاضر باید بسیار بالاتر از سطح فعلی و در محدوده ۹۴ هزار دلار می‌بود. با این حال، پلن بی (PlanB)، خالق این مدل، معتقد است که بسته شدن کندل ماهانه بیت کوین در حدود ۴۷ هزار دلار در ماه آگوست، برای پیشرفت این ارز دیجیتال در مسیر صعودی کافی است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments