بیت کوین رکورد ۶۰ هزار دلار را شکست!

زمان مطالعه: 3 دقیقه

روز شنبه ۱۳ ماه مارس، بیت کوین (BTC) موفق به ثبت بالاترین رکورد قیمتی خود در ۶۰ هزار دلار شد. داده‌های بازار نشان می‌دهند که ارز دیجیتال برتر جهان در مقایسه با ۲۴ ساعت گذشته، ۶٫۹ درصد و طی هفته گذشته، بیش از ۲۳ درصد رشد داشته است.

نمودار کندل ۱ ساعته قیمت بیت کوین در صرافی بیت استپ (Bitstamp).

دستیابی بیت کوین به ۱۰ درصد از ارزش بازار طلا!

با ادامه روند رو به رشد بیت کوین، ارزش بازار این دارایی دیجیتال نیز در تلاش برای تصاحب جایگاه دارایی‌های پیشرو سنتی مانند طلا، شتاب بیشتری گرفته است.

در حال حاضر، ارزش بازار بیت کوین ۱٫۱۱۴ تریلیون دلار است که حدود ۹٫۸۵ درصد از بازار ۱۰٫۹۶۲ تریلیون دلاری طلا را تشکیل می‌دهد. همچنین، ارزش بازار بیت کوین حدود ۵۳٫۰۸ درصد از ارزش بازار ۲٫۰۳۲ تریلیون دلاری شرکت اپل است. علاوه بر این، ارزش بازار این ارز دیجیتال حدود ۷۶٫۰۹ درصد از ارزش بازار ۱٫۴۲۲ تریلیون دلاری نقره می‌باشد.

به این ترتیب، ارز دیجیتال بیت کوین در حال حاضر هشتمین دارایی برتر جهان از لحاظ ارزش بازار به شمار می‌رود.

۱۰ دارایی برتر جهان از لحاظ ارزش بازار| بیت کوین در جایگاه هشتم.

اگرچه بیت کوین هنوز فاصله زیادی با تصاحب بازار طلا دارد، اما طرفداران معتقدند که با افزایش علاقه سرمایه‌گذاران سازمانی به این ارز دیجیتال، بیت کوین در آینده به یک دارایی ذخیره ارزش اصلی تبدیل خواهد شد.

انعطاف پذیری بیت کوین و طلا طی همه گیری ویروس کرونا!

پس از افت قابل توجه ارزش بیت کوین و بازارهای سنتی در ماه مارس سال گذشته، قیمت این ارز دیجیتال مجددا افزایش یافت. از سوی دیگر، طلا نیز در ماه آگوست با ثبت قیمت معاملاتی بالاتر از ۲ هزار دلار، به بالاترین سطح خود رسید.

طی همه گیری ویروس کرونا، سقوط بازارهای سنتی باعث شد که رابطه بین طلا و بیت کوین افزایش یابد. با توجه به داده‌های تاریخی، بیت کوین با وجود نوسانات گسترده رابطه نزدیکی نیز با بازارهای سهام دارد. با این حال، با افزایش تعداد سرمایه‌گذاران در این دارایی، قیمت آن احتمالا با ثبات‌تر خواهد شد.

شایان ذکر است که بیت کوین نقدینگی کافی دارد و به دلیل عرضه محدود آن، به طور ایمن ذخیره می‌شود. این در حالی است که نگهداری و ذخیره طلا اغلب هزینه بالایی دارد.

هر دو این دارایی‌ها از کنترل دولت خارج هستند. با این حال، طلا توسط بانک‌های مرکزی ذخیره می‌شود و بنابراین، امکان دستکاری قیمت آن وجود دارد. از این رو، طرفداران بیت کوین معتقدند که عدم کنترل و دستکاری دولت به معنای آن است که این دارایی سرانجام از طلا پیشی خواهد گرفت.

بنابراین، انتظار می‌رود که با افزایش محبوبیت و تایید بیت کوین، شاهد پذیرش گسترده‌تر این ارز دیجیتال در آینده خواهیم بود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments