کاهش موجودی بیت کوین و اتریوم در صرافی‌ها! آیا روند صعودی در راه است؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

تعداد بیت کوین‌های موجود در صرافی‌ها اخیرا در حال کاهش است. داده‌های ارائه ‌شده توسط شرکت تحلیلی سنتیمنت (Santiment) نشان می‌دهند که ذخایر BTC صرافی‌ها به کمترین میزان خود از اوایل ژانویه سال جاری میلادی کاهش یافته است.

این موضوع را می‌توان به خرید اخیر نهنگ‌ها نسبت داد. داده‌ها حاکی از آن است که از ابتدای ماه ژوئیه، نهنگ‌ها تقریبا ۶۰ هزار واحد BTC را در عرض چند روز خریداری کرده‌اند. علاوه بر این، به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران سازمانی نیز دوباره سرمایه‌گذاری‌های خود در صندوق‌ها و محصولات مبتنی بر بیت کوین را از سر گرفته‌اند.

btc-eth-stored-on-exchanges-down
تعداد بیت کوین‌های ذخیره ‌شده در صرافی‌ها.
از سوی دیگر، با افزایش تمایل سرمایه‌گذاران برای سپرده‌گذاری اتریوم‌های خود در قرارداد اتریوم ۲.۰، تعداد ETHهای موجود در صرافی‌ها نیز به کمترین میزان خود در ۲٫۵ سال گذشته کاهش یافته است.

بر اساس داده‌های ارائه ‌شده توسط شرکت تحلیلی کریپتوکوانت (CryptoQuant)، ذخایر ETH در صرافی‌های متمرکز در چند روز گذشته و به ویژه پس از سقوط بازار در اواسط ماه می، افت چشمگیری داشته است.

btc-eth-stored-on-exchanges-down
تعداد اتریوم‌های موجود در صرافی‌ها.

به گفته ویلی وو (Willy Woo)، تحلیلگر معروف ارزهای دیجیتال، کاهش موجودی اتریوم در صرافی‌ها می‌تواند به دلیل رشد سریع پروتکل‌های دیفای مستقر در شبکه اتریوم و همچنین، افزایش سپرده‌گذاری‌ها در قرارداد اتریوم ۲.۰ باشد.

بر اساس داده‌های ارائه ‌شده توسط پلتفرم تحلیلی دون آنالیتیکس (Dune Analytics)، تعداد اتریوم‌های سپرده‌گذاری شده در قرارداد اتریوم ۲.۰ به بالاترین رقم تاریخی خود، یعنی بیش از ۶ میلیون واحد، به ارزش تقریبی ۱۴ میلیارد دلار رسیده است.

تحلیلگران تحولات فوق را به عنوان یک سیگنال امیدوارکننده توصیف می‌کنند؛ چون به طور کلی نشان می‌دهد که خطر فروش گسترده بیت کوین و اتریوم توسط سرمایه‌گذاران کاهش یافته است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments