زمان مطالعه: 2 دقیقه

بیت کوین ۵۵ هزار دلاری، اصلاح یا ادامه روند صعودی؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

علی‌رغم اینکه شاخص‌های Bollinger Bands و شاخص ترس و طمع نشان از اصلاح قیمت دارند اما بیت کوین همچنان صعودی است.

بعضی از تحلیلگران و رسانه‌های با تجربه اخیرا بیان کردند که این رالی صعودی بیش از حد طول کشیده است و احتمال اصلاح قیمت بیت کوین زیاد است.

بر اساس گفته این تحلیل گران شاخص‌های Bollinger Bands و شاخص ترس و طمع معیار‌های عقبگرد قیمت را نشان می‌دهند.

یکی از تحلیل‌گران معروف ارز دیجیتال با نام مستعار TechDev_52 در توئیتی بیان کرد که هیچ راهی وجود ندارد که بدانیم در آستانه یک اصلاح بزرگ هستیم یا ادامه رالی صعودی.

برای مثال یکی از معامله‌گران معروف در یوتیوب به نام نبراسکانگونر (Nebraskangooner) می‌گوید که قیمت 56000 دلار می‌تواند حد بالای کانال صعودی باشد که از اواخر جولای شروع شده است و با برخورد به سطح بالای کانال، بیت کوین اصلاح شود. او در توئیتی گفت:

OBV در حال افزایش است اما هنوز کاملا شکسته نشده است.

قیمت به سقف کانال ضربه زده است.

دوست داریم که یک صعود یکپارچه با شکست سقف کانال مشاهده کنیم و رالی صعودی ادامه پیدا کند.

حالت طمع می‌تواند هفته‌ها یا ماه‌ها ادامه پیدا کند

چون شاخص ترس و طمع در محدوده طمع قرار گرفته تحلیل‌گران آن را به عنوان شاخصی برای نزول به حساب می‌آورند. اما تاریخچه ارزهای دیجیتال نشان داده که این بازار می‌تواند تا هفته‌ها و ماه‌ها در محدود طمع باقی بماند و بازار اصلاح نشود.BTC $55K despite several bearish indicators

همان‌طور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید بین 29 ژانویه تا 26 فوریه، شاخص ترس و طمع بیت کوین بالای 65 باقی ماند و بیت کوین اصلاح نداشت.

شاخص ترس و طمع با استفاده از حجم معاملات، مقدار معاملات فیوچرز، پیام‌های شبکه‌های اجتماعی و داده‌های سرچ، محاسبه می‌شود.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments