کیف پول مرورگر بریو راه‌اندازی می‌شود!

زمان مطالعه: 3 دقیقه

مرورگر حریم خصوصی محور بریو (Brave) در تلاش است تا بخشی از سهم بازار کیف پول رمزارزی متامسک (MetaMask) را به خود اختصاص دهد.

این شرکت روز سه‌شنبه اعلام کرد که با راه‌اندازی کیف پول بریو، یک کیف پول رمزارزی خود حضانتی (self-custody) که در مرورگر دسکتاپ بریو تعبیه شده است، به کاربران امکان می‌دهد ارزهای دیجیتال را ذخیره و خریداری کنند.

به گفته برایان باندی (Brian Bondy)، مدیر ارشد فناوری و یکی از بنیانگذاران بریو، این کیف پول جدید جایگزین افزونه کیف پول متامسک در بریو به نام Crypto Wallets می‌شود. با این حال، کیف پول جدید بریو با سایر کیف پول‌های وب ۳ مانند متامسک متفاوت است؛ چراکه نیازی به دانلود افزونه ندارد، بلکه مستقیماً به عنوان یک قابلیت اصلی در خود مرورگر تعبیه شده است. به گفته بریو، این موضوع می‌تواند خطرات امنیتی و وابستگی به CPU و حافظه اضافی را کاهش دهد.

به گفته باندی، کیف پول داخلی این مرورگر شبیه کیف پول‌های رمزارزی سخت‌ افزاری است؛ چون کیف پول سلسله مراتبی قطعی (HD) BIP32 خود را پیاده‌سازی می‌کند. وی همچنین گفت که وجوه همیشه در بلاکچین و کلیدهای باز کردن قفل آن وجوه در کیف پول بریو ذخیره می‌شوند.

به گفته باندی، اتکای صنعت به کیف پول‌های رمزارزی در قالب افزونه‌های مرورگر، یکی از موانع اصلی پذیرش رمزارزها به دلیل امنیت محدود آنهاست. در همین راستا، باندی می‌گوید:

یکی از بزرگترین مشکلات افزونه‌ها این است که مجرمان به راحتی می‌توانند نسخه‌های جعلی آنها را بسازند و وانمود کنند که یک افزونه کیف پول قانونی است. چنین حملاتی بسیار رایج است.

باندی در ادامه به نمونه‌هایی از این دست، مانند افزونه‌های جعلی کیف پول متامسک که هدفی جز سرقت رمزارزهای کاربران ندارند، اشاره کرد.

کیف پول بریو به کاربران اجازه می‌دهد تا با تقریبا هر نوع دارایی رمزارزی تراکنش انجام دهند و از تمام بلاکچین‌های سازگار با ماشین مجازی اتریوم (EVM)، از جمله پالی‌گان، ایکس دای، آوالانچ و غیره پشتیبانی می‌کند. باندی گفت که پشتیبانی از شبکه بیت کوین نیز در حال توسعه است و در به‌روزرسانی‌های بعدی ارائه خواهد شد. از آن‌جایی که این شرکت قصد دارد مرورگر خود را با بلاکچین‌های بیشتری سازگار کند، کیف پول بریو در سال ۲۰۲۲ با بلاکچین سولانا نیز ادغام خواهد شد.

جدای از پشتیبانی از برنامه‌های غیرمتمرکز، کیف پول بریو همچنین به کاربران اجازه می‌دهد تا توکن‌های غیر قابل تعویض (NFT) مبتنی بر بلاکچین‌های سازگار با EVM را نیز ارسال و دریافت کنند. این کیف پول همچنین به کاربران اجازه می‌دهد تا از طریق سرویس کریپتو به فیات Wyre با استفاده از بسیاری از ارزهای فیات، از جمله دلار آمریکا یا یورو، اقدام به خرید ارز دیجیتال کنند.

استفاده از کیف پول بریو رایگان بوده و در حال حاضر، در نسخه دسکتاپ این مرورگر در دسترس است. تیم بریو همچنین اعلام کرده که در به‌روزرسانی‌های بعدی، کیف پول داخلی خود را در نسخه تلفن همراه این مرورگر نیز عرضه خواهد کرد.

برای شروع کار با کیف پول بریو، کاربران باید مرورگر بریو را دانلود کرده و آن را به آخرین نسخه، یعنی ۱٫۳۲ ارتقا دهند.

مرورگر بلاکچینی بریو در سال‌های اخیر بسیار محبوب شده است؛ به طوری‌که تعداد کاربران فعال ماهانه آن از ۲۵ میلیون کاربر در ماه فوریه به بیش از ۴۲ میلیون کاربر تا ماه نوامبر ۲۰۲۱ افزایش یافته است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments