خطر سقوط ۴۰ درصدی در کمین بایننس کوین!

زمان مطالعه: 3 دقیقه

داده‌های بازار نشان می‌دهند که قیمت بایننس کوین (BNB) در تاریخ ۷ ژوئن نزدیک به ۷٫۳ درصد کاهش یافت و به زیر ۲۷۵ دلار رسید که پایین‌ترین سطح آن در سه هفته اخیر است. در همین حال، قیمت BNB ممکن است در سال ۲۰۲۲ بین ۲۵ تا ۴۰ درصد دیگر هم کاهش یابد؛ چون شرکت مادر آن، یعنی صرافی بایننس، اخیرا با اتهام نقض قوانین اوراق بهادار و پولشویی میلیاردها دلار از وجوه غیرقانونی برای مجرمان، مواجه شده است.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!

شروع

به گزارش وبسایت کوین تلگراف، بایننس کوین، رمزارز اختصاصی اکوسیستم بایننس است که طی یک عرضه اولیه کوین (ICO) در سال ۲۰۱۷ راه‌اندازی شد. این توکن عمدتاً به عنوان یک دارایی کاربردی در اکوسیستم بایننس عمل می‌کند و در درجه اول، معامله‌گران را قادر می‌سازد تا در فعالیت‌های معاملاتی خود تخفیف بگیرند. بایننس کوین همچنین یک دارایی مالی ریسک‌پذیر است که پنجمین ارز دیجیتال بزرگ از لحاظ ارزش بازار به شمار می‌رود.

به گزارش بلومبرگ، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) در حال بررسی این موضوع است که آیا ICO توکن‌های بایننس کوین در سال ۲۰۱۷، فروش اوراق بهادار بوده است یا خیر. به دنبال انتشار این خبر، بایننس کوین در خطر فشار نزولی قرار گرفته است. البته علاوه بر این اخبار بد، بخشی از افت قیمتی بایننس کوین به علت روند اصلاحی گسترده‌تر در بازار کریپتو نیز بوده است.

در حال حاضر، بایننس کوین سطح ۶۱٫۸ درصد فیبوناچی اصلاحی در محدوده ۲۷۴ دلار را آزمایش می‌کند. لازم به ذکر است که همین سطح، در بین ماه‌های می تا ژوئیه ۲۰۲۱ و قبل از افزایش ۱۷۰ درصدی قیمت این رمزارز، به عنوان یک سطح حمایتی عمل کرده بود.

اما فاندامنتال‌های ضعیف، از جمله سیاست جنگ‌طلبانه فدرال رزرو، احتمال سقوط BNB به زیر خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصد را افزایش داده است. اگر چنین اتفاقی بیفتد، هدف بعدی BNB می‌تواند میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ هفته‌ای (منحنی آبی) در نزدیکی ۲۰۰ دلار باشد که در مقایسه با قیمت این رمزارز در ۷ ژوئن، یک افت ۲۵ درصدی را نشان می‌دهد.

شاخص قدرت نسبی (RSI) هفتگی جفت BNB/USD نیز که اکنون در ۳۴ قرار دارد، فضای بیشتری برای کاهش تا سطح ۳۰ (سطح فروش بیش از حد) دارد.

خطر سقوط ۴۰ درصدی در کمین بایننس کوین!
نمودار کندل هفتگی قیمت BNB/USD.

در همین حال، افت بیشتر قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ هفته‌ای، می‌تواند BNB را به خط ۷۸٫۶ درصد فیبوناچی در نزدیکی ۱۶۰ دلار سوق دهد که نشان‌دهنده یک افت ۴۰ درصدی نسبت به قیمت ۷ ژوئن است.

در مقابل، اگر BNB بتواند قیمت خود را بالای ۲۷۴ دلار حفظ کند، می‌تواند به سمت منطقه تعریف‌شده توسط خط فیبوناچی ۵۰ درصد در حدود ۳۵۵ دلار و متحرک نمایی ۵۰ هفته‌ای (منحنی قرمز) نزدیک به ۳۸۰ دلار بازگردد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments