بایننس کوین به بالاترین قیمت تاریخ خود رسید!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

با نزدیک شدن به پانزدهمین دوره سوزاندن توکن‌های بایننس کوین (BNB)، توکن اختصاصی صرافی بایننس (Binance)، این ارز دیجیتال توانست رکورد تاریخی خود را بشکند.

بر اساس توئیت منتشر شده توسط چانگ‌پنگ ژائو (Changpeng Zhao)، مدیر عامل صرافی بایننس، چند روز دیگر پانزدهمین دوره سوزاندن توکن‌های بایننس کوین اجرا خواهد شد.

به همین دلیل، ارز دیجیتال بایننس کوین طی هفته گذشته بیش از ۶۱ درصد افزایش قیمت داشته و در تاریخ ۱۲ آوریل، موفق به ثبت بالاترین رقم تاریخی خود، یعنی ۶۳۷٫۴۴ دلار شد.

در زمان انتشار این خبر، قیمت بایننس کوین کمی اصلاح شده و به ۵۹۰٫۵۰۸ دلار کاهش یافته است. با این حال، در مقیاس زمانی ۲۴ ساعته همچنان رشد ۲۶٫۰۵ درصدی را نشان می‌دهد.

نمودار کندل یک روزه قیمت بایننس کوین (BNB).

داده‌های بازار نشان می‌دهند که از ابتدای سال ۲۰۲۱ میلادی تا کنون، قیمت ارز دیجیتال بایننس کوین بیش از ۱،۵۰۰ درصد افزایش یافته است. در زمان عرضه اولیه (ICO) بایننس کوین در سال ۲۰۱۷ میلادی، قیمت این ارز دیجیتال تنها حدود ۱ دلار بود!

ارزش بازار بایننس کوین نزدیک‌تر از همیشه به اتریوم!

به دنبال رکوردشکنی‌های پی در پی بایننس کوین، ارزش بازار این ارز دیجیتال نیز به بیش از ۹۵ میلیارد دلار رسید.

در ماه‌های گذشته، شبکه هوشمند بایننس (Binance Smart Chain) به دلیل هزینه‌های کمتر، به عنوان یک گزینه مناسب برای جایگزینی با شبکه اتریوم مطرح شده است.

در حاضر حاضر، ارزش بازار بایننس کوین به حدود ۳۵ درصد از ارزش بازار اتریوم (ETH) رسیده است. به این معنا که، اگر قیمت این ارز دیجیتال به سه برابر قیمت فعلی افزایش یابد، می‌تواند از اتریوم، رقیب اصلی خود پیشی بگیرد.

با این حال، رایان واتکینز (Ryan Watkins)، یکی از تحلیل‌گران شرکت مساری (Messari) اخیراً در توییتر خود گفته است که شبکه هوشمند بایننس غیرمتمرکز نیست. واتکینز می‌گوید:

دلیل سریع‌تر بودن و مقیاس‌پذیرتر بودن شبکه هوشمند بایننس به دلیل نوآوری‌های فناوری آن نیست. بلکه، این جادوی متمرکزسازی است. صرافی بایننس از نفوذ و تأثیر باورنکردنی برخوردار است و از آن برای هدایت کاربران جدید در دیفای استفاده می‌کند. به همین دلیل، شبکه هوشمند بایننس برنده است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments