نقش بلاکچین در صنعت طلا

زمان مطالعه: 2 دقیقه

همان‌طور که می‌دانید بلاک‌چین صنعتی نوظهور است، ولی در همین مدت کم توانسته تا به محبوبیت بالایی دست پیدا کند و این مسئله هم به دلیل کاربرد بالای آن است.

به گزارش وبسایت کوین تلگراف، هر فعالیتی قابلیت پیاده سازی بر روی بلاک‌چین را دارد و درواقع می‌توان با بلاک‌چین به مدیریت کارها و سازمان‌دهی آن‌ها پرداخت.

فعالان صنعت طلا نیز به فکر استفاده از بلاک‌چین برای سازمان‌دهی به زنجیره تامین طلا هستند و دلیل این موضوع نیز این است که در بلاک‌چین نمی‌توان تقلب کرد! نمی‌توان مانند انسان‌ها، به بلاک‌چین رشوه داده تا مثلا یک داده را تغییر دهد!

انجمن بازار شمش لندن (LBMA) در شورای جهانی طلا (WGC) اعلام کرده است که درحال بررسی و آماده سازی شرایط ایجاد یک سیستم مالی بلاک‌چینی یکپارچه برای بررسی زنجیره تامین طلا و جلوگیری از هرگونه کلاهبرداری و تقلب است.

تمامی زنجیره تامین طلا در بلاک‌چین ثبت خواهد شد و مورد پیگیری قرار گرفت. این زنجیره عبارت است از تولید طلا و ورود این شمش‌های طلا به خزانه و سپس خرید آن‌ها توسط تولید کنندگان جواهر.

البته که این طرح بسیار مفید توسط سازمان‌ها و گروه‌های مهمی در سراسر جهان حمایت می‌شود. از این سازمان‌ها می‌توان به CME Group و Royal Canadian Mint اشاره کرد!

این اولین باز نیست که قرار است تا مدیریت کسب و کاری به این بزرگی به بلاک‌چین واگذار شود! بلاک‌‍چین‌های به عنوان دفتر کل توزیع شده در بسیاری از کسب و کار‌ها و حتی بعضی از فعالیت‌ها و روندهای دولتی سهیم هستند!

متاسفانه صنعت طلا و استخراج و تولید آن، یکی از حوزه‌هایی است که تقلب و فساد زیادی در آن رخ می‌دهد. حالا باید منتظر بود و دید که آیا بلاک‌چین می‌توان به این فساد در صنعت توزیع طلا خاتمه دهد یا نه!

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments