آینده جذاب دنیای گیم با فناوری بلاکچین

زمان مطالعه: 3 دقیقه

با پیدایش دارایی‌های مبتنی بر بلاکچین، امکان توسعه مدل‌های تجاری کاملاً جدید و ایجاد روش‌های خلاقانه برای صنعت درآمد از صنعت بازی‌سازی به وجود آمده است.

اولین بازی‌های رایانه‌ای در اواخر قرن بیستم با هدف سرگرم کردن مخاطبان ساخته شدند. یکی از اولین اهداف این بود که بازیکنان از فعالیت‌های عادی دور شده و مشغول بازی در دنیایی فانتزی شوند. خیلی زود بازی‌ها رقیبی قدرتمند برای سرگرمی‌های سنتی مانند فیلم‌ها، سیرک‌ها، نمایش‌های تئاتر، باغ وحش‌ها و … شدند.

کره زمین با جمعیتی بالغ بر 6 میلیارد نفر وارد هزاره جدیدی شده است و پیش‌بینی می‌شود که این رقم در اوایل سال 2023 به 8 میلیارد نفر برسد. اگر فرض کنیم بازی‌های رایانه‌ای جایگزین کار نیستند و مکمل آن می‌شوند، تا آن روز 4 میلیارد گیمر در جهان وجود خواهد داشت.

مرزهای سنتی بین بازی‌ها، رسانه‌ها، ورزش و ارتباطات به سرعت در حال ناپدید شدن بوده و تعامل‌های تجاری جدیدی ایجاد شده است.

پلتفرم مجازی Second Life اولین تلاش در دنیای متاورس برای خلق ایده‌های جدید به کمک ارز مجازی درون بازی بود. این بازی نمونه مهمی از پیشرفت‌های صنعت بازی‌سازی بین سال‌های 2003 و 2006 بود. در یک بازه زمانی افراد متعددی در بسیاری از کشورها شغل خود را رها کرده و 100 درصد از زمان خود را به این پلتفرم مجازی اختصاص دادند.

سوال مهم این است که چرا استفاده از بلاکچین در روند توسعه و طراحی بازی‌ها باعث ایجاد یک انقلاب واقعی در صنعت بازی‌سازی می‌شود؟

بازارهای بازی

در اواسط سال 2021، حدود 3.2 میلیارد نفر در جهان مشغول انجام بازی‌های رایانه‌ای بوده‌اند. طبق گزارش موسسه Newzoo، درآمد جهانی صنعت بازی در سال 2021 حدود 180.3 میلیارد دلار بود. این آمار نسبت به دوران پیش از همه‌گیری کرونا 20 درصد افزایش یافته است.

بسترهای توزیع دیجیتال عامل اصلی رشد این درآمد هستند. بازی‌های موبایل به عنوان موتور اصلی رشد صنعت بازی‌سازی عمل می‌کنند و حجم مالی این بخش را به 93.2 میلیارد دلار رسانده‌اند.

صنعت بازی‌سازی طی پنج سال گذشته تحول عمیقی را تجربه کرده است. با ظهور فروشگاه‌های اپلیکیشن موبایل و بسترهای توزیع دیجیتال، حتی استودیوهای کوچک نیز توانایی طراحی بازی برای بازارهای جهانی را به دست آورده‌اند.

چین از نظر درآمد و تعداد بازیکنان همچنان بزرگترین مرکز توسعه این صنعت محسوب می‌شود و بیش از یک چهارم کل حجم فروش را به خود اختصاص داده است. کاربران قاره آسیا و اقیانوسیه 55 درصد از کل بازیکنان را در تشکیل می‌دهند و بالاترین سود و سریع‌ترین نرخ رشد را در اختیار دارند.

معرفی فناوری‌های جدید مانند هوش مصنوعی (AI)، واقعیت مجازی (VR) و بلاکچین به یک پدیده مهم در بازار تبدیل شده است. در سال‌های اخیر، اپلیکیشن‌ها و بازی‌های مبتنی بر بلاک چین گسترش یافته‌اند. افزایش تعداد این پروژه‌ها نوید بخش رونق بازار در سال ۲۰۲۲ خواهد بود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments