انجمن بلاکچین ایران بازگشت!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

ماه گذشته در تاریخ 25 خرداد، فعالیت انجمن بلاکچین ایران از سوی وزارت کشور موقف شد. سازمان امور اجتماعی وزارت کشور، طی نامه‌ای به هیئت ‌مدیره انجمن بلاکچین ایران، دستور توقف کلیه فعالیت‌های این انجمن را به صورت فوری ابلاغ کرده بود.

اما بالاخره دیروز پس از گذشت یک ماه انجمن بلاکچین در سایت خود اعلام کرد که فعالیت خود را از سر می‌گیرد و تأیید ادامه فعالیت را از وزارت کشور دریافت کرده است.

انجمن اعلام کرد که:

از نظر وزارت کشور درج نام «انجمن بلاکچین» در سایت انجمن تخلف این انجمن محسوب شده است و برای اصلاح سریع آن دستور داده‌اند.

به همین دلیل هم این انجمن در خبر دیروز خود، فقط از کلمه انجمن استفاده کرده است و کلمه بلاکچین را از دنباله نام خود حذف کرده است.

همچنین وزارت کشور از این انجمن خواسته است که لیست هشدار را از سایت خود بردارد، که انجمن اعلام کرده که قبلاً و به صورت داوطلبانه این کار را انجام داده است.

انجمن بلاکچین دیروز در خبر خود هدف و میثاق انجمن را این‌گونه بیان کرد:

هدف انجمن فناوران زنجیره بلوک، آشناسازی هر چه بیشتر اقشار جامه (اعم از کاربران، استارت آپ ها، شرکت‌ها، دانشگاهیان، سازمان‌ها و موسسات‌دولتی و غیردولتی) با کارایی و فرصت‌های علمی، اقتصادی و حقوقی نهفته در این فناوری و همچنین بومی کردن آن در ابعاد گوناگون، مانند کمک به تحقیقات در حال انجام و شناسایی و ایجاد هم‌افزایی استعداد‌هایی که به صورت پراکنده فعالیت می‌کنند و شناسایی و تشویق و ترویج تولید دانش و فناوری در این حوزه در میان اقشار جامعه است. این انجمن تلاش می‌کند هماهنگی و ارتباط میان فعالان این عرصه را آسان‌تر، سریع‌تر و بهره‌ورتر نماید. همچنین شناسایی بهتر این فناوری، اعضا و مخاطبان انجمن را، در استفاده بهینه از آن و جلوگیری از مشکلات احتمالی، یاری خواهد کرد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

1 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments

تست