بیت کوین در آستانه ثبت بدترین عملکرد سه ماهه خود از سال ۲۰۱۸ میلادی!

زمان مطالعه: 3 دقیقه

به نظر می‌رسد بیت کوین (BTC) آماده است تا بدترین عملکرد سه ماهه خود را از زمان بازار خرسی سال ۲۰۱۸ میلادی ثبت کند.

بر اساس داده‌های ارائه شده توسط پلتفرم تحلیلی Skew، بیت کوین در سه ماهه فعلی تقریبا ۴۶ درصد از ارزش خود را از دست داده است. ضعیف‌ترین عملکرد بیت کوین در بازه‌های سه ماهه، به سه ماهه اول سال ۲۰۱۸ میلادی باز می‌گردد، زمانی که ارز دیجیتال برتر جهان یک افت تقریبا ۵۰ درصدی را تجربه کرد.
bitcoin-worst-quarter-since-2018
عملکرد بیت کوین در بازه‌های سه ماهه.

شرکت‌های بزرگ سرمایه‌گذار در حال فروش بیت کوین‌های خود!

به گزارش شرکت تحلیلی کوین شیرز (CoinShares)، سرمایه‌گذاران سازمانی برای ششمین هفته متوالی فروش بیت کوین‌های خود را ادامه داده‌اند، به طوری که در طی هفت روز، بیش از ۸۹ میلیون دلار سرمایه از محصولات سرمایه‌گذاری بیت کوین خارج شده است.

به طور کلی، هفته گذشته بیش از ۷۹ میلیون دلار سرمایه از محصولات سرمایه‌گذاری دارایی‌های دیجیتال خارج شد و سومین هفته متوالی خروج سرمایه به ثبت رسید. با این حال، کوین شیرز خاطرنشان می‌کند که بر خلاف روند نزولی بازار، محصولات سرمایه‌گذارای ترکیبی (متشکل از چند دارایی)، پولکادات و ریپل، به ترتیب ۱۰ میلیون دلار، ۱٫۲ میلیون دلار و ۸۰۰ هزار دلار سرمایه ورودی ثبت کرده‌اند.

با این حال، تنها سرمایه‌گذاران سازمانی نیستند که بیت کوین‌های خود را می‌فروشند. بر اساس داده‌های ارائه شده توسط شرکت تحلیلی گلس‌نود (Glassnode)، میزهای معاملاتی فرابورس (OTC) و ماینرها نیز در حال فروش کوین‌های خود هستند.

به گزارش گلس‌نود، ذخایر بیت کوین میزهای فرابورس به پایین‌ترین سطح خود از مارس سال ۲۰۲۰ میلادی رسیده است. علاوه بر این، ماینرها نیز در هفته‌های اخیر و در پی سرکوب فعالیت‌های استخراج ارز دیجیتال در چین، اقدام به فروش کرده‌اند.

bitcoin-worst-quarter-since-2018
کاهش ذخایر بیت کوین در میزهای معاملاتی فرابورس.

اما، در این میان کسانی نیز هستند که همچنان دیدگاه صعودی خود را حفظ کرده‌اند. به عنوان مثال، آنتونی پامپلیانو (Anthony Pompliano)، بنیانگذار مورگان کریک دیجیتال (Morgan Creek Digital) و از طرفداران بیت کوین، اخیرا اعلام کرده که با صرف‌نظر از میانگین قیمت دلار، در حال خرید بیت کوین است.

علاوه بر این، داده‌های منتشر شده توسط گلس‌نود نیز نشان می‌دهند که هولدرهای بلند مدت، از زمانی که قیمت بیت کوین از اوج تاریخی خود در ماه آوریل کاهش یافته، ذخایر BTC خود را به میزان قابل‌توجهی افزایش داده‌اند.
bitcoin-worst-quarter-since-2018
میزان ذخایر بیت کوین هولدرهای بلند مدت.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments