رشد انفجاری توکن‌های دیفای | بیت کوین به ۴۴ هزار دلار رسید!

زمان مطالعه: 3 دقیقه

بر خلاف تعطیلات آخر هفته گذشته، بیت کوین در آخر این هفته روزهای پرنوسانی را پشت سر گذاشت. به دنبال فعال شدن قابلیت پاداش‌دهی با بیت کوین در توییتر و پشتیبانی از شبکه لایتنینگ توسط این غول رسانه‌های اجتماعی، بیت کوین تازه از بازار نزولی خارج شده بود که اخبار مربوط به ممنوعیت معاملات ارزهای دیجیتال در چین منتشر شد.

ترس، عدم اطمینان و تردید (FUD) ناشی از بیانیه جدید بانک مرکزی چین، باعث شد که قیمت ارز دیجیتال برتر جهان در عرض تنها چند دقیقه نزدیک به ۴ هزار دلار کاهش یابد.

طی ۲۴ ساعت گذشته، در حالی‌که خرس‌ها در تلاش برای کاهش هرچه بیشتر قیمت بیت کوین به زیر سطح حمایتی ۴۰ هزار دلار بودند، وضعیت به کل تغییر کرد.

در عرض چند دقیقه، قیمت بیت کوین تقریباً ۳ هزار دلار افزایش یافت و این ارز دیجیتال دوباره به کانال ۴۴ هزار دلار بازگشت.
bitcoin-taps-44k-defi-tokens-explode
نمودار کندل یک روزه قیمت بیت کوین در صرافی بیت استمپ (Bitstamp).
داده‌ها نشان می‌دهند که ارزش بازار بیت کوین نیز به بیش از ۸۲۰ میلیارد دلار رسیده و میزان تسلط آن بر بازار، کمی بیشتر از ۴۲ درصد است.

رشد دو رقمی توکن‌های دیفای

بیشتر آلت کوین‌های با ارزش بازار بالا نیز در روزهای گذشته عملکرد بیت کوین را تقلید کرده بودند. با این حال، همزمان با بازگشت قیمت بیت کوین، آلت کوین‌ها نیز دوباره یک روند صعودی به خود گرفته‌اند.

در این میان، اتریوم، آلت کوین برتر بازار که روز گذشته با یک افت شدید به زیر ۲،۸۰۰ دلار سقوط کرده بود، امروز با ۱۱ درصد رشد به ۳،۱۰۰ دلار رسیده است.

بایننس کوین (۸ درصد)، ریپل (۶٫۵ درصد)، سولانا (۹ درصد)، پولکادات (۷ درصد)، اولانچ (۸٫۶ درصد) و لونا (۶ درصد) نیز همگی در وضعیت سبز به سر می‌برند. جالب این‌جاست که کاردانو علی‌رغم همکاری‌های متعدد جدید خود، تنها ۲٫۵ درصد در مقیاس زمانی ۲۴ ساعته رشد داشته است.

bitcoin-taps-44k-defi-tokens-explode
وضعیت بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته.

در این میان، توکن‌های حوزه امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) بیشترین افزایش قیمت را تجربه کرده‌اند. در این مسیر، یونی سواپ با رشد ۳۴ درصدی خود در یک روز پیشگام است. در نتیجه این رشد قابل‌توجه، قیمت توکن UNI به ۲۵ دلار نزدیک شده است.

سوشی سواپ (۳۰ درصد)، کامپاند (۱۷ درصد)، آوه (۱۶ درصد)، د گراف (۱۴ درصد) و پنکیک سواپ (۱۴ درصد) نیز رشد چشمگیری در ۲۴ ساعت گذشته داشته‌اند.

رشد توکن‌های دیفای را می‌توان به آخرین اخبار منتشرشده از چین نسبت داد؛ چون گزارش‌ها حاکی از آن هستند که به دنبال ممنوعیت معاملات ارزهای دیجیتال در چین، مردم این کشور دوباره به محصولات دیفای روی آورده‌اند.

در نهایت، ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال از پایین‌ترین سطح دیروز خود بیش از ۱۵۰ میلیارد دلار افزایش یافته و به ۱٫۹۵ تریلیون دلار رسیده است.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments