تکلیف بیت کوین چه می‌شود؟ ریزش یا صعود؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

در روزهای گذشته، قیمت بیت کوین نتوانست بالاتر از سطوح حمایتی ۵۲ هزار دلار و ۵۰ هزار دلار باقی بماند.

در سقوط وحشتناک روز ۴ دسامبر، قیمت بیت کوین به شدت کاهش یافت و بسیاری از سطوح حمایتی مهم در نزدیکی سطح ۴۸ هزار دلار را از دست داد. طی این بازار نزولی، قیمت ارز دیجیتال برتر جهان حتی به زیر سطح ۴۵ هزار دلار رسید و کف قیمتی خود را نزدیک به ۴۰،۱۵۰ دلار تشکیل داد.

با این حال، بیت کوین اکنون به دنبال جبران ضررهای روزهای گذشته است. داده‌های بازار نشان می‌دهند که قیمت این ارز دیجیتال به بالای منطقه مقاومتی ۴۵ هزار دلار صعود کرده است.

در حال حاضر، بیت کوین پایین‌تر از ۵۰ هزار دلار و میانگین متحرک ساده ۱۰۰ ساعته معامله می‌شود. در همین حال، یک خط روند صعودی کلیدی با حمایت نزدیک به ۴۸،۶۰۰ دلار در نمودار ساعتی جفت BTC/USD در حال شکل‌گیری است.
bitcoin-settles-below-50k
نمودار کندل یک ساعته قیمت بیت کوین.

در مسیر صعودی، اولین مقاومت پیش روی بیت کوین نزدیک به سطح ۴۹،۶۰۰ دلار و سپس، ۵۰،۹۰۰ دلار قرار دارد. افزایش قیمت بیت کوین به بالای منطقه مقاومتی ۵۰،۹۰۰ دلار می‌تواند مسیر را برای صعود بیشتر هموار کند. مقاومت کلیدی بعدی نزدیک به سطح ۵۲،۵۰۰ دلار قرار دارد که در صورت غلبه بر آن، قیمت بیت کوین می‌تواند به طور پیوسته افزایش یابد. در چنین شرایطی، گاوها ممکن است سطح ۵۳،۵۰۰ دلار را هدف قرار دهند.

در مقابل، اگر بیت کوین نتواند از مقاومت ۵۰ هزار دلار عبور کند، ممکن است دوباره یک روند نزولی به خود بگیرد. در مسیر نزولی، اولین حمایت نزدیک به سطح ۴۸،۵۰۰ دلار و سپس، ۴۷،۵۰۰ دلار در حال شکل‌گیری است. سقوط بیت کوین به زیر سطح حمایتی ۴۷،۵۰۰ دلار ممکن است باعث تشدید کاهش قیمت شود. در چنین شرایطی، خرس‌ها تلاش خواهند کرد تا قیمت بیت کوین را به سمت ۴۵ هزار دلار سوق دهند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments