بیت کوین دومین بازار خرسی طولانی مدت خود را تجربه می‌کند!

زمان مطالعه: 3 دقیقه

در طول تاریخ، بازارهای صعودی بیت کوین (BTC) معمولا با اصلاح قیمت همراه بوده‌اند، اما تنها در سال ۲۰۱۳ میلادی روند احیای قیمت بیت کوین طولانی‌تر از شرایط فعلی بوده است.

اکنون سه ماه از ثبت اوج تاریخی قیمت بیت کوین می‌گذرد، اما یک شاخص نشان می‌دهد که معامله‌گران باید زمان طولانی‌تری را برای صعود بعدی بیت کوین منتظر بمانند.

به گزارش پلتفرم تحلیلی اکوینومتریکس (Ecoinometrics)، روند نزولی بیت کوین از بالاترین سطح خود در سال جاری، دومین بازار خرسی طولانی مدت این ارز دیجیتال در طول تاریخ است.

۹۵ روز از زمانی که قیمت بیت کوین به ۶۴،۵۰۰ دلار رسید و مرحله اصلاح آن آغاز شد، می‌گذرد. در حالی که سرمایه‌گذاران در انتظار روند صعودی بعدی بیت کوین هستند، اما با وجود فاندامنتال‌های قوی، به نظر می‌رسد که پرایس اکشن بیت کوین هیچ عجله‌ای برای عبور از محدوده ۳۰ هزار دلار ندارد.

علاوه بر این، قیمت بیت کوین که در حال حاضر ۵۵ درصد با بالاترین سطح تاریخی خود فاصله دارد، برخلاف مدل‌های پیش‌بینی قیمت، از جمله مدل انباشت به جریان (stock-to-flow) رفتار می‌کند.

بر اساس داده‌های تاریخی، بیت کوین هنوز هم می‌تواند قبل از تجربه یک روند صعودی جدید، ماه‌ها در محدوده قیمتی فعلی باقی بماند. به گزارش پلتفرم اکوینومتریکس، در سال ۲۰۱۳ یک دوره ۱۹۷ روزه میان دو اوج قیمتی بیت کوین فاصله افتاد. این در حالی است که در روند فعلی، تنها ۹۵ روز از ثبت رکورد تاریخی قبلی بیت کوین گذشته است.

bitcoin-second-longest-drawdown
مقایسه روندهای نزولی بیت کوین در طول تاریخ.

در آن زمان، بیت کوین به کف قیمتی ۶۹ درصد پایین‌تر از رکورد قبلی خود رسیده بود. به این معنی که در شرایط فعلی، قیمت بیت کوین همچنان می‌تواند به سطوح کمتر از ۳۰ هزار دلار نیز سقوط کند.

در حالت کلی، می‌توان گفت که روند قیمتی بیت کوین در سال جاری بسیار مشابه با روند قیمتی آن در سال ۲۰۱۳ است.

علی‌رغم روند نزولی بیت کوین، سرمایه‌گذاران مجددا در حال انباشت این ارز دیجیتال هستند، حتی کسانی که قبلاً در سطوح فعلی اقدام به فروش کوین‌های خود کرده بودند.

در همین راستا، ویلی وو (Willy Woo)، تحلیلگر بازار، می‌گوید:

این سرمایه‌گذاران خرد هستند که بازارهای گاوی بیت کوین را هدایت می‌کنند. هنگامی که آنها خرید را متوقف کنند، هشداری برای بازار خرسی است. اما آنها خرید را متوقف نکرده‌اند. طی ۳۰ روز گذشته، در حالی که نهنگ‌ها ۴ هزار BTC فروخته‌اند، سرمایه‌گذاران خرد ۳۱ هزار BTC خریداری کرده‌اند.

bitcoin-second-longest-drawdown
جریان ورودی سرمایه به کیف پول‌های با موجودی کمتر از ۱ بیت کوین در مقابل نمودار قیمت BTC.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments