زمان مطالعه: 3 دقیقه

تحلیل‌ها‌ از تکرار تاریخ برای قیمت بیت کوین خبر می‌دهند!

زمان مطالعه: 3 دقیقه

با تداوم روند صعودی قیمت بیت کوین در روزهای اخیر، ارز دیجیتال برتر جهان با موفقیت توانست تمام ضررهایی را که در اثر تعلیق پذیرش پرداخت‌ها در قالب BTC توسط شرکت خودروسازی تسلا (Tesla) و سپس، سرکوب گسترده فعالیت ماینرها در چین متحمل شده بود، به طور کامل جبران کند.

داده‌های بازار نشان می‌دهند که در ۲۴ ساعت گذشته، قیمت بیت کوین (BTC) با عبور از ۵۷،۶۲۰ دلار به بالاترین سطح خود از تاریخ ۱۰ ماه می رسیده و در حال حاضر، گاوها کنترل کامل بازار را در دست دارند.
bitcoin-rising-altcoins-falling
نمودار کندل ۴ ساعته قیمت بیت کوین در صرافی بیت استمپ (Bitstamp).

بر اساس داده‌های موجود، قیمت ارز دیجیتال برتر جهان در یک هفته اخیر بیش از ۱۶ درصد رشد داشته است.

علی‌رغم روند رو به رشد بیت کوین، بیشتر آلت کوین‌ها در وضعیت قرمز به سر می‌برند. ویجی بویاپاتی (Vijay Boyapati)، تحلیلگر بازار و نویسنده کتاب‌های پرفروش در حوزه رمزارزها، ضمن اشاره به این موضوع، به شباهت‌های بین حرکات بازار ارزهای دیجیتال در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۷ میلادی و سه ماهه چهارم سال جاری پرداخته است.

به گفته بویاپاتی، در حال حاضر دو روند در بازار ارزهای دیجیتال غالب است؛ اول، سقوط آلت کوین‌ها در برابر بیت کوین و دوم، افزایش قیمت بیت کوین در برابر دلار آمریکا.

از نظر این تحلیلگر، این وضعیت بسیار مشابه با شرایط بازار در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۷ است. در آن زمان نیز، ارزش جفت معاملاتی آلت کوین‌ها با BTC در حال سقوط بود و ارزش بازار آنها کندتر از بیت کوین رشد می‌کرد.

بویاپاتی می‌گوید، درست در همان زمان، قیمت بیت کوین به صورت سهموی افزایش یافت و به بالاترین سطح چند ماهه خود در نزدیکی ۲۰ هزار دلار رسید.

داده‌ها نشان می‌دهند که در سه ماهه چهارم سال جاری، قیمت بیت کوین افزایش خیره‌کننده ۲۱۵ درصدی را ثبت کرده که بزرگترین صعود فصلی این ارز دیجیتال از سه ماهه اول سال ۲۰۱۳ تاکنون، به شمار می‌رود.

در همین حال، با توجه به این که آلت کوین‌ها از بیت کوین عقب مانده‌اند، میزان تسلط BTC بر بازار ارزهای دیجیتال به بالاترین سطح خود از ماه آگوست رسیده و از ۴۵ درصد فراتر رفته است.

علاوه بر این‌ها، با بازپس گیری سطوح بالاتر از ۵۷ هزار دلار توسط بیت کوین، احساسات صعودی نیز در بازار افزایش یافته است. بر اساس داده‌های ارائه‌شده توسط پلتفرم alternative.me، شاخص ترس و طمع بازار بیت کوین به سطح ۷۸ (طمع شدید) رسیده است.

bitcoin-rising-altcoins-falling
شاخص ترس و طمع بازار بیت کوین.

آخرین باری که این شاخص در چنین وضعیتی قرار داشت، آوریل سال جاری بود که قیمت بیت کوین به سطوح بالاتر از ۶۰ هزار دلار دست یافته بود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments