پیش‌بینی قیمت بیت کوین (هفته چهارم اردیبهشت)

زمان مطالعه: 3 دقیقه

بسته شدن معاملات بیت کوین با قیمت بیش از ۳۰ هزار دلار در روزهای اخیر، نشانه‌ای از آمادگی این ارز برای تثبیت قیمتش است. با این‌ حال، معامله‌گران نسبت به ریکاوری این ارز دیجیتال با الگوهای generational bottom و V خوش‌بین نیستند.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!

شروع

به گزارش سایت کوین‌تلگراف، در ساعات ابتدایی ۱۳ می، قیمت آلت کوین‌ها جهش داشته و به‌ این‌ ترتیب، وضعیت آن‌ها کمی بهبود یافته است. این امر در پی کاهش ترس و وحشت ناشی از فروپاشی بیت کوین و UST و از دست رفتن پیوند استیبل کوین‌های متعدد با دلار اتفاق افتاده است. به نظر می‌رسد، معامله‌گران ریسک‌پذیرتر در حال افزایش معاملات خود در پایین‌ترین سطح سالانه هستند.

علی‌رغم اصلاحات متعدد هفته گذشته، گاوهای بیت کوین موفق شده‌اند مسیرشان به منطقه ۳۰ هزار دلار را مجددا باز کنند. سطحی که در سال ۲۰۲۱ نیز چندین بار از آن دفاع شده بود. در ادامه، نگاهی داریم به نظر چند تحلیل‌گر در خصوص چشم‌انداز آینده بیت کوین.

فشار یا جهش کوتاه‌مدت

مطالعه نظرات تحلیل‌گران و تریدرهای مشتقات بیت کوین در پلتفرم تحلیلی Coinalyze، ارزیابی‌هایی از موقعیت‌های long و short بیت کوین در قراردادهای دائمی بای‌بیت (ByBit) بدست می‌دهد.bitcoin-price-short-term-future

همان‌طور که در نیمه پایین نمودار بالا مشاهده می‌شود، علاقه به موقعیت‌های معاملاتی short که با رنگ قرمز نشان داده شده‌اند، در طول رکود اخیر بازار، افزایش یافته است. امری که نشان‌دهنده انتظار کاهش بیشتر قیمت در کوتاه‌مدت از سوی معامله‌گران مشتقات بیت کوین است.

گابریل دودان بنیان‌گذار coinalyze، در مکالمه‌اش با کوین‌تلگراف چنین گفته است:

احساسات در چند روز گذشته، بسیار منفی بود. امری که در نسبت معاملات long به short در ByBit و قیمت در معاملات نقدی (Funding Rate) نیز دیده می‌شود. انتظار می‌رود، جهش یا فشاری کوتاه‌مدت در آینده نزدیک، وجود داشته باشد.

احتمال افزایش قیمت تا ۳۵ هزار دلار

بیت کوین با سقوط به قیمت ۲۶۷۱۶ دلار در ۱۲ می، رکورد سقوط خود در می ۲۰۲۱ به سطح ۲۸۶۰۰ دلار را نیز شکست. به گفته دیوید لیفچیتز شریک و مدیر ارشد سرمایه‌گذاری ExoAlpha شکسته شدن این سطح بسیار بعید بود. وی می‌گوید که جهش مشاهده‌ شده در ۱۳ می، قابل‌ انتظار بوده است؛ چراکه موج خبرهای منفی، فروکش کرده‌اند. این در حالی است که این وحشت اکنون به UST سرایت کرده است.

لیفچیتز، رکود اخیر را نوعی پاک‌سازی برای بیت کوین خوانده و معتقد است این ارز، اکنون می‌تواند جایگاه خود را بیشتر تثبیت کند. او بازگشت یک‌ شبه به قیمت ۶۰ هزار دلار را بعید دانسته؛ اما سطح ۳۵ هزار دلار را محتمل می‌داند.

ریکاوری V شکل بعید است

تحلیل‌گر توییتری معروف با نام مستعار Rekt Captital، با ذکر شرایط مورد نیاز برای صعود یک‌باره بیت کوین، گفته است که بیت کوین باید سطح ۲۸۶۰۰ دلار را به‌ عنوان سطح حمایتی برای قیمت ۳۲ هزار دلار، نگه دارد. وی با انتشار نمودار زیر گفته است که در آینده نزدیک، بسته شدن هفتگی زیر خط سبز، خرسی خواهد بود:bitcoin-price-short-term-future

این تحلیل‌گر، هشدار داده است که بر اساس سوابق تاریخی، بهبود V شکل، چندان محتمل نیست. او اضافه کرده که دامنه‌های نوسانی با شیب کمتر در این شرایط، محتمل‌تر است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments