سقوط آزاد بازار رمزارزها | قیمت بیت کوین ۱۰ هزار دلار کاهش یافت!

زمان مطالعه: 3 دقیقه

در یک اتفاق کاملاً غیرمنتظره، اواخر روز گذشته ۷ سپتامبر قیمت بیت کوین در عرض چند دقیقه به زیر ۴۳ هزار دلار سقوط کرد.

روز گذشته، ارز دیجیتال برتر جهان که پس از تقریباً ۴ ماه توانسته بود به نزدیکی ۵۳ هزار دلار صعود کند، با از دست دادن ناگهانی ۱۰ هزار دلار از ارزش خود به دلیل فروش گسترده، یکی از بی‌ثبات‌ترین روزهای خود را در سال جاری میلادی تجربه کرد.
bitcoin-price-plunges-below-43k
نمودار کندل ۴ ساعته قیمت بیت کوین در صرافی بایننس (Binance).

داده‌های بازار نشان می‌دهند که در حال حاضر، بیت کوین کمی از ضررهای خود را جبران کرده و در محدوده قیمتی ۴۶،۴۰۰ دلار معامله می‌شود.

رشد قیمت بیت کوین در روزهای گذشته، ارزش بازار این ارز دیجیتال را نیز تا نزدیکی ۱ تریلیون دلار افزایش داده بود. اما با افت شدید قیمت‌ها، ارزش بازار بیت کوین نیز کاهش یافت و در حال حاضر در حدود ۸۷۲ میلیارد دلار است.

این افت شدید قیمت پس از آن اتفاق افتاد که بیت کوین به صورت ناگهانی سطح روانی ۵۰ هزار دلار را از دست داد. این در حالی است که چند ساعت قبل از آن، تحلیلگران به طور مشترک توافق کرده بودند که برای تداوم روند صعودی، بیت کوین باید سطح ۵۰ هزار دلار را حفظ کند.

مایکل ون ده پوپه (Michaël van de Poppe)، تحلیلگر کوین تلگراف، سطح ۴۹،۵۰۰ دلار را به عنوان نقطه بازگشتی در صورت عدم حمایت اعلام کرده بود. وی معتقد بود که در صورت عدم حمایت از بیت کوین در این سطوح، قیمت آن می‌تواند تا ۴۴ هزار دلار سقوط کند.

اسکات ملکر (Scott Melker)، تحلیلگر دیگر بازار نیز این افت ناگهانی قیمت‌ها را به رفتار نهنگ‌ها در روز اجرایی شدن قانون بیت کوین در السالوادور نسبت می‌دهد.

به دنبال سقوط ۱۰ هزار دلاری قیمت بیت کوین، بیش از ۳٫۵۴ میلیارد دلار موقعیت معاملاتی در بازار مشتقات لیکویید شد. بیشترین حجم قراردادهای لیکوییدشده مربوط به صرافی بای‌بیت (Bybit) است. هوبی (Huobi) و بایننس نیز در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.
bitcoin-price-plunges-below-43k
ارزش کل موقعیت‌های معاملاتی لیکوییدشده در صرافی‌های مختلف در تاریخ ۷ سپتامبر.

اما تنها بیت کوین نیست که با افت قیمت مواجه شده است. سایر ارزهای دیجیتال برتر بازار نیز در وضعیت مشابهی به سر می‌برند. داده‌های بازار نشان می‌دهند که به دنبال سقوط قیمت رمزارزها، ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال بیش از ۳۰۰ میلیارد دلار کاهش یافته و به حدود ۲٫۰۷ تریلیون دلار رسیده است.

bitcoin-price-plunges-below-43k
وضعیت بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments