سقوط قیمت بیت کوین به زیر ۴۵ هزار دلار!

زمان مطالعه: 3 دقیقه

با سقوط قیمت بیت کوین (BTC) به ۴۵ هزار دلار، ارز دیجیتال برتر جهان تقریباً تمام دستاوردهای هفته گذشته خود را از دست داد.

با شروع هفته جدید و آغاز به کار بازارهای آسیایی، بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال افت قابل‌توجه دیگری را تجربه کردند. به نظر می‌رسد افت چشمگیر ۷٫۷ درصدی بازار رمزارزها بیشتر به دلیل لیکویید شدن موقعیت‌های معاملاتی لانگ (long) در صرافی‌های مشتقه بوده است.

داده‌های بازار نشان می‌دهند که در کمتر از ۲۴ ساعت گذشته، بیش از ۳۱۲ میلیون دلار از موقعیت‌های معاملاتی باز لیکویید شده که در این میان، صرافی بای‌بیت (Bybit) بیش از نیمی از آنها (۱۵۳ میلیون دلار) را به خود اختصاص داده است.

در زمان انتشار این خبر، بیت کوین حدود ۶٫۹ درصد اصلاح شده و در محدوده ۴۴،۷۴۷ دلار معامله می‌شود. اتریوم (ETH) نیز در مقایسه با ۲۴ ساعت گذشته، ۷٫۹ درصد از ارزش خود را از دست داده است. در میان ۱۰ رمزارز برتر بازار، سولانا (SOL) بیشترین افت قیمت را داشته است، به طوری‌که با ۱۲ درصد کاهش قیمت در حال حاضر در محدوده ۱۴۱ دلار معامله می‌شود.

علی‌رغم ریزش قیمتی بیشتر ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته، وضعیت کازماس (ATOM) کاملا متفاوت بوده است. داده‌های بازار نشان می‌دهند که این ارز دیجیتال در تاریخ ۲۰ سپتامبر موفق به ثبت رکورد قیمتی جدیدی در حدود ۴۴٫۷ دلار شده است.

کازماس که توسط توسعه‌دهندگان خود تحت عنوان «اینترنت بلاکچین» شناخته می‌شود، یک شبکه تعامل‌پذیر است که به بلاکچین‌های مختلف اجازه می‌دهد با یکدیگر ارتباط برقرار کرده، داده‌ها را به اشتراک بگذارند و معامله کنند.

bitcoin-price-plummets-to-45000
وضعیت بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته.

بر اساس داده‌های بازار، قیمت بیت کوین تا نزدیکی ۴۵ هزار دلار که یک سطح حمایتی مهم محسوب می‌شود، کاهش یافته است. از سوی دیگر، وضعیت اندیکاتور واگرایی-همگرایی میانگین متحرک (مکدی- MACD) نیز خبر از یک روند نزولی می‌دهد.

با پایین آمدن قیمت بیت کوین از اوج آخر هفته خود، شاخص مکدی این شکاف را تا خط وسط پر کرده است. در حال حاضر، مومنتوم بیت کوین نیز به محدوده منفی سقوط کرده که نشان می‌دهد بازار عمدتاً تحت کنترل فروشندگان قرار دارد.
bitcoin-price-plummets-to-45000
نمودار کندل ۴ ساعته قیمت بیت کوین در صرافی کوین بیس (Coinbase).

همان‌طور که در نمودار بالا نیز مشاهده می‌شود، نمودار میانگین متحرک ساده ۱۰۰ (SMA) نیز اخیراً به زیر ۲۰۰ SMA عبور کرده که بر نزولی بودن بازار تأکید بیشتری می‌کند. اگرچه این الگو یک تقاطع طلایی نیست، اما تحلیلگران از آن برای تأیید روند نزولی استفاده می‌کنند. بنابراین، در صورتی که بیت کوین موفق به حفظ حمایت ۴۵ هزار دلاری نشود، احتمال سقوط بیشتر قیمت آن وجود دارد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments