روند قیمتی بیت کوین در هفته جاری| ۵ نکته مهم که باید زیر نظر گرفت!

زمان مطالعه: 5 دقیقه

بیت کوین (BTC) یک هفته دیگر را با قیمت کمتر از ۴۰ هزار دلار آغاز کرد.

پس از سقوط قیمت بیت کوین به دلیل اخبار منفی در چین، ارز دیجیتال برتر جهان شاهد پذیرش غیرمنتظره‌ای از سوی السالوادور و پاراگوئه بوده است. این اتفاق برای اولین بار در جهان صورت می‌گیرد و یک سیگنال کاملا صعودی است، اما آیا می‌تواند روند قیمتی BTC را تحت تاثیر قرار دهد؟

در ادامه، پنج عاملی را که ممکن است وضعیت فعلی بیت کوین را طی روزهای آینده تغییر دهند، معرفی می‌کنیم.

جنت یلن به دنبال نرخ بهره بالاتر!

در ایالات متحده، تورم همچنان موضوع اصلی است. جنت یلن (Janet Yellen)، وزیر خزانه‌داری این کشور، اخیرا اعلام کرد که موافق نرخ‌های بهره بالاتر است.

یلن با حمایت از بسته حمایتی جدید دولت جو بایدن گفت:

حتی اگر در پایان با نرخ بهره کمی بالاتر مواجه شویم، از نظر جامعه و فدرال رزرو امری مثبت محسوب می‌شود.

نرخ‌های بهره بالاتر باعث افزایش جذابیت بیت کوین به عنوان یک دارایی ضدتورمی می‌شود، اما همزمانی این موضوع با صعود شاخص دلار آمریکا در ماه جاری، فشارها را بر روی بیت کوین افزایش داده است.

bitcoin-price-in-this-week
نمودار کندل یک روزه شاخص دلار آمریكا (DXY).

پذیرش بیت کوین توسط السالوادور و پاراگوئه!

پس از آغاز فعالیت شرکت خدمات پرداخت استریک (Strike) در السالوادور، نجیب ابوکیله (Nayib Bukele)، رئیس جمهور کشور، رسما اعلام کرد که لایحه‌ای را برای پذیرش قانونی بیت کوین به پارلمان ارسال می‌کند. در صورت تصویب این طرح، السالوادور اولین کشور جهان خواهد بود که به صورت قانونی بیت کوین را می‌پذیرد.

با این حال، بازارها تحت تاثیر این خبر قرار نگرفتند، حتی پس از آن‌که یکی از نمایندگان پاراگوئه به برنامه‌های ادغام بیت کوین در اقتصاد جهان دوم اشاره کرد.

افزایش موقعیت‌های شورت (فروش)!

با تمام هیجانات مربوط به کنفرانس بیت کوین ۲۰۲۱، دامنه قیمتی بیت کوین کاملا محدود است. در زمان انتشار این خبر، بیت کوین کمی بالاتر از ۳۶ هزار دلار معامله می‌شود.

با کاهش فاندینگ ریت، سیگنال‌های مثبتی در برخی از بخش‌های بازار قابل‌مشاهده بود، اما برخی از سیگنال‌های دیگر همچنان هشداردهنده هستند. به عنوان مثال، افزایش معاملات شورت در صرافی بیتفینکس (Bitfinex) نگران‌کننده است. داده‌ها نشان می‌دهند که افزایش موقعیت‌های شورت در طول تاریخ با نوسانات نزولی شدیدی همراه بوده است.

bitcoin-price-in-this-week
معاملات شورت در صرافی بیتفینکس به همراه نمودار قیمت بیت کوین.

این موضوع باعث افزایش نگرانی‌هایی شده مبنی بر این‌که، روند نزولی بیت کوین هنوز به پایان نرسیده و احتمال سقوط آن تا سطح ۲۰ هزار دلار وجود دارد. با این حال، برخی از تحلیل‌گران معتقدند که بیت کوین هرگز یک بار دیگر به این سطوح باز نخواهد گشت.

صعود اتریوم!

با وجود سقوط کلی بازار ارزهای دیجیتال، برخی از رمزارزها هنوز روند صعودی خود را حفظ کرده‌اند و احتمال آغاز فصل جدید آلت کوین‌ها را افزایش می‌دهند.

اتریوم (ETH) در هفته گذشته عملکرد خوبی داشت و در برابر بیت کوین به بالاترین سطح خود در ماه گذشته، یعنی ۰٫۰۸۱ نزدیک شد.

در حال حاضر در سطح ۰٫۰۷۶، جفت ارز ETH/BTC می‌تواند برای صعود بیشتر آماده شود. کایل دیویس (Kyle Davies)، مدیرعامل شرکت تری اروز کپیتال (Three Arrows Capital) این حرکت را یک صعود پارابولیکی توصیف کرده است.

bitcoin-price-in-this-week-5
نمودار کندل ۱ هفته‌ای جفت ارز ETH/BTC در صرافی بیت استمپ (Bitstamp).

روز دوشنبه، بیشتر ارزهای دیجیتال برتر همزمان با کاهش قیمت بیت کوین، دستاوردهای جزئی را به دست آوردند. در این میان، برخی نیز عملکرد بهتری را از خود به نمایش گذاشتند، مانند سولانا (SOL) و تزوس (XTZ) که به ترتیب ۱۰ درصد و ۱۲ درصد رشد داشتند.

با توجه به این‌ها، جاش راجر (Josh Rager)، معامله‌گر معروف، پیش‌بینی می‌کند:

ممکن است شاهد صعود بیشتری باشیم، به خصوص اگر جفت ارز ETH/BTC موفق به حفظ سطوح فعلی شود.

افزایش جریان خروجی از سوی ماینرها!

در روزهای اخیر، هش ریت بیت کوین نیز کمی بهبود یافته و از ۱۲۵ اگزاهش بر ثانیه به ۱۳۴ اگزاهش بر ثانیه افزایش یافته است. انتظار می‌رود سختی بیت کوین نیز که در پنج روز آینده مجددا تنظیم خواهد شد، حدود ۸ درصد کاهش یابد.

داده‌های منتشرشده توسط ویلیام کلمنت (William Clemente)، تحلیل‌گر بازار، نشان می‌دهند که در مقایسه با هفته گذشته، ذخایر بیت کوین ماینرها به میزان ۵ هزار واحد BTC کاهش یافته که یک تغییر عمده است.

در روزهای ۳ و ۴ ژوئن، در مجموع ۵،۲۶۲ واحد BTC از پولین (Poolin)، بزرگترین استخر استخراج بیت کوین، خارج شد که بالاترین میزان خروجی در سال جاری میلادی است.

با این حال، لکس مسکوفسکی (Lex Moskovski)، تحلیل‌گر بازار، خاطرنشان کرد که ممکن است این همه کوین‌ها فروخته نشده باشد.

bitcoin-price-in-this-week
نمودار موجودی بیت کوین ماینرها.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments