ثبت یک اوج قیمت تاریخی جدید برای بیت کوین!

زمان مطالعه: 3 دقیقه

قیمت بیت‌کوین (BTC) در تاریخ ۳۰ دسامبر با یک جهش جدید، به بالای ۲۸،۵۰۰ دلار رسید. ارز دیجیتال برتر جهان با ثبت اوج قیمت جدید، اکنون از هر زمان دیگری به ۳۰هزار دلار نزدیک‌تر است.

نمودار کندل ۴ ساعته قیمت بیت‌کوین در صرافی رمزارزی بیت‌استمپ (Bitstamp).

به دنبال رکوردشکنی‌های پی در پی بیت‌کوین در چند روز اخیر، قیمت این ارز دیجیتال با اصلاح مواجه شده و مدت کوتاهی به ۲۵،۸۳۰ دلار افت پیدا کرده بود. با این حال، داده‌ها نشان می‌دهند که بیت‌کوین دوباره روند صعودی خود را از سر گرفته و طی ۲۴ ساعت گذشته، نزدیک به ۸ درصد افزایش قیمت داشته است.

با این حال، تحلیل‌گران هنوز هم بر این باورند که یک اصلاح ناگهانی، می‌تواند قیمت بیت‌کوین را به سطح حمایتی ۱۹،۵۰۰ دلار کاهش دهد. همچنین، مایکل ون ده پوپه (Michaël van de Poppe)، تحلیل‌گر بازار کوین‌تلگراف (Cointelegraph)، در تاریخ ۲۹ دسامبر اعلام کرد که شکستن مقاومت سطح ۲۷،۵۰۰ دلار برای ثبت رکوردهای جدید ضروری است.

نهنگ‌ها بیش از هر زمان دیگری بیت‌کوین می‌خرند. علت چیست؟

داده‌های درون زنجیره‌ای نشان می‌دهند که نهنگ‌های بیت‌کوین، پس از کریسمس خرید بیشتری داشته‌اند. تفکیک سرمایه‌گذاران سازمانی با سرمایه‌گذاران فردی از طریق داده‌های موجود در زنجیره، تقریباً غیرممکن است. با این حال، این روند نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران با ارزش خالص دارایی بالا، علی‌رغم افزایش قیمت بیت‌کوین، به طور فزاینده‌ای وارد بازار این ارز دیجیتال می‌شوند.

هولدرهای بزرگ بیت‌کوین.

به گفته تحلیل‌گران شرکت سانتیمنت (Santiment)، حدود ۶۴۷ میلیون دلار بیت‌کوین از آدرس‌های کوچک به آدرس‌های بزرگ منتقل شده است. بسیاری از تحلیل‌گران، آدرس‌های دارای هزار واحد بیت‌کوین یا بیشتر را به نهنگ‌ها نسبت می‌دهند؛ چرا که با توجه به قیمت فعلی بیت‌کوین، هزار واحد از آن بیش از ۲۸ میلیارد دلار ارزش دارد.

دو دلیل اصلی برای خریداری بیت‌کوین توسط نهنگ‌ها، در محدوده قیمت فعلی وجود دارد.

اول، به دلیل رکوردشکنی‌های اخیر بیت‌کوین، نهنگ‌ها معتقدند که سد روانی ۳۰ هزار دلار نیز شکسته‌ خواهد شد. در این صورت، داده‌های بازار اختیار معامله نشان می‌دهند که در کوتاه مدت، سطح ۳۶ هزار دلار می‌تواند هدف بعدی بیت‌کوین باشد.

دوم، جدا از شکاف بورس کالای شیکاگو (CME) و نرخ بالای بودجه بازار آتی، هیچ دلیل موجه دیگری برای پیش‌بینی اصلاح قیمت وجود ندارد. اما اگر قیمت بیت‌کوین پس از هر صعود تثبیت شود، همان‌طور که در چند روز گذشته نیز مشاهده شد، احتمالاً نرخ بودجه به یک وضعیت عادی بر می‌گردد. زمانی که این اتفاق بیافتد، بازار مشتقات نیز به یک حالت نرمال برگشته و احتمال یک رالی جدید افزایش پیدا می‌کند.

احتمال تثبیت قیمت بیت‌کوین در میان مدت بیشتر است.

به طور معمول، قیمت بیت‌کوین در صرافی کوین‌بیس (Coinbase)، بالاتر از بایننس (Binance) و سایر صرافی‌ها است. با این حال، طی هفته گذشته، بیت کوین در کوین‌بیس با قیمت حدود ۲۰ تا ۳۰ دلار کمتر معامله ‌شد.

اگرچه این شکاف اندک است، اما نشان می‌دهد تقاضای خرید بیت‌کوین در ایالات متحده که باعث آغاز رالی صعودی این ارز دیجیتال در ماه دسامبر شده بود، ممکن است کاهش یافته باشد. اما بازار آسیا و بازار مشتقات، همچنان شاهد افزایش تقاضا از سوی خریداران هستند.

با توجه به این که، به نظر می‌رسد تقاضا برای بیت‌کوین در بازار نقدی ایالات متحده در حال کم‌شدن است، قیمت بیت‌کوین می‌تواند با نوسانات کمتر و برای مدت طولانی‌تر تثبیت شود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments