بیت کوین مقاومت ۵۲ هزار دلاری را پشت سر گذاشت| هدف بعدی، ۷۰ هزار دلار!

زمان مطالعه: 3 دقیقه

در تاریخ ۹ مارس، ارز دیجیتال بیت کوین (BTC) توانست یک شبه سطح مقاومتی ۵۲ هزار دلار را پشت سر بگذارد و در حال حاضر، کمتر از ۶ درصد با اوج تاریخی خود فاصله دارد.

نمودار کندل ۱ ساعته قیمت بیت کوین در صرافی بیت استمپ (Bitstamp).

قیمت بیت کوین به بالاترین سطح ۲ هفته‌ای رسید!

روز سه شنبه، آخرین تلاش بیت کوین برای خارج شدن از محدوده معاملاتی خنثی نتیجه داد و توانست به سطح ۵۴،۵۰۰ دلار صعود کند. در این میان، قیمت بیت کوین طی نوسانات روزانه به ۵۳،۵۰۰ دلار اصلاح شد که همچنان بالاتر از سطح مقاومتی کلیدی است.
پیش از این، تحلیل‌گران اظهار داشته بودند که عبور از سطح مقاومتی ۵۲ هزار دلار، آغازگر رالی صعودی بعدی بیت کوین خواهد بود.
در حالی که آخر هفته شاهد روند صعودی سالمی بودیم، اما بیت کوین هنوز باید از تبدیل شدن سطح ۵۰ هزار دلار به یک سطح حمایتی مطمئن شود.
پس از رشد ۸ درصدی طی ۲۴ ساعت اخیر، شواهد نشان می‌دهند که سطح ۴۷ هزار دلار به یک سطح حمایتی قوی تبدیل شده و وضعیت بیت کوین به سرعت در حال بهبود است.
هولگر شیپیتز (Holger Zschaepitz)، تحلیل‌گر بازار، علت صعود قیمت بیت کوین به بالای ۵۴ هزار دلار را افزایش توجه سرمایه‌گذاران سازمانی به این ارز دیجیتال می‌داند. به گفته شیپیتز، حضور سرمایه‌گذاران بزرگ در بازار، رالی صعودی فعلی بیت کوین را از بازار گاوی سال ۲۰۱۷ میلادی که سرمایه‌گذاران خرد در آن نقش داشتند، متمایز می‌کند. شیپیتز همچنین به اظهارات شرکت خدمات مالی گلدمن ساکس (Goldman Sachs) اشاره کرد که گفته بود ۴۰ درصد از مشتریان آن در ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

هدف بعدی بیت کوین، ۷۰ هزار دلار!

روز دوشنبه پس از آن که گزارش شد شرکت نروژی آکر ای‌اس‌ای (Aker ASA) قصد دارد از طریق یکی از شرکت‌های تابعه خود به نام سیتی (Seetee) در بیت کوین و فناوری بلاکچین سرمایه‌گذاری کند، چشم‌انداز سرمایه‌گذاران سازمانی بیت کوین صعودی‌تر شد.
شل اینگه روکه (Kjell Inge Røkke)، رئیس شرکت آکر در نامه‌ای به سهامداران می‌گوید:

بیت کوین را می‌توان بدون هیچ گونه هزینه‌ای تایید، تقسیم، جمع‌آوری مجدد، ذخیره و حمل کرد. این دارایی دیجیتال بسیار کمیاب است. تمام آن چه برای ادامه فعالیت در شبکه مورد نیاز است، اختصاص ارزان‌ترین برق در جهان است. برق این شبکه را ایمن می‌کند. افراد قابل اعتماد یا مسلح برای حفظ امنیت آن مورد نیاز نیست. من این را پیشرفت می‌دانم.

علاوه بر این، شاخص میانگین متحرک همگرایی واگرایی (MACD) روزانه بیت کوین نیز روز دوشنبه یک روند صعودی به خود گرفت. این شرایط پیش از این و در ماه فوریه منجر به صعود قیمت بیت کوین به ۵۸،۳۰۰ دلار شده بود.

نمودار کندل ۱ روزه قیمت بیت کوین با سطوح فیبوناچی.

در همین راستا، فیلب فیلب (filbfilb)، تحلیل‌گر بازار کوین تلگراف (Cointelegraph) نیز پیش‌بینی می‌کند که هدف بعدی بیت کوین، ۷۰ هزار دلار و سطوح بالاتر از آن است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments