بهبود نسبی بازار ارزهای دیجیتال| برای تعیین کف قیمتی هنوز خیلی زود است!

زمان مطالعه: 4 دقیقه

با سقوط قیمت بیت کوین (BTC) به ۲۹ هزار دلار، خریداران اقدام به خرید در کف کرده‌اند، اما تحلیلگران هشدار می‌دهند که سرکوب استخراج بیت کوین در چین و حجم پایین خرید به این معنی است که بازار ارزهای دیجیتال هنوز به کف قیمتی خود نرسیده است.

در تاریخ ۲۲ ژوئن، قیمت بیت کوین برای اولین بار از ماه ژانویه به زیر ۳۰ هزار دلار رسید و باعث وحشت معامله‌گران کم تجربه بازار شد.

در حالی که بیت کوین از اوایل ماه می تحت فشار فزاینده‌ای از سوی چندین منبع بوده است، اصلاح اخیر بیشتر به سرکوب فعالیت ماینرهای مستقر در چین نسبت داده شده که مجبور شدند به صورت ناگهانی فعالیت‌های خود را متوقف کنند.

داده‌های بازار نشان می‌دهند که پس از سقوط به ۲۸،۸۰۰ دلار، قیمت بیت کوین مجددا به بالای ۳۰ هزار دلار بازگشته و در حال حاضر، در محدوده ۳۴ هزار دلار قرار دارد.
bitcoin-price-bounces-to-34k
نمودار کندل ۴ ساعته قیمت بیت کوین.

به نظر می‌رسد اظهارات جدید برایان نلسون (Brian Nelson)، فرد پیشنهادی جو بایدن برای ریاست بخش تروریسم و جرایم مالی وزارت خزانه‌داری ایالات متحده، باعث افزایش قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال شده است. نلسون اعلام کرده که در صورت تصدی این پست، اجرای مقررات جدید برای رمزارزها را در اولویت خود قرار خواهد داد.

افزایش فشار فروش توسط معامله‌گران تازه‌کار!

الی له رست (Élie Le Rest)، از شرکت مدیریت دارایی اکسوآلفا (ExoAlpha)، با اشاره به فشارهای وارد شده بر بیت کوین و بازار رمزارزها، اظهار داشت که سرمایه‌گذاران طی ماه گذشته به طور گسترده‌ای در حال فروش بوده‌اند.

له رست همچنین به آزاد شدن بخش عمده‌ای از ذخایر بیت کوین شرکت گری اسکیل (Grayscale) اشاره کرد و اظهار داشت که این امر می‌تواند به فروش بیشتری منجر شود:

تازه‌واردان در بازار ارزهای دیجیتال می‌بینند که سود و سرمایه‌شان با موج‌های فروش در حال از بین رفتن است. آنها دیگر نمی‌توانند این نوسانات منفی را تحمل کنند.

با توجه به این فشارها، له رست معتقد است که قیمت بیت کوین در ماه ژوئیه می‌تواند در محدوده ۲۵ هزار دلار تا ۳۵ هزار دلار در نوسان باشد. پس از آن، با توجه به حجم پایین معاملات بیت کوین که معمولا در ماه آگوست مشاهده می‌شود، این روند نزولی تسریع شده یا یک روند صعودی آغاز خواهد شد.

از سوی دیگر، دیوید لیفچیتز (David Lifchitz)، مدیر ارشد سرمایه‌گذاری در اکسوآلفا نیز با اشاره به ماهیت پرنوسان بازار ارزهای دیجیتال اظهار داشت:

هنوز خیلی زود است که بگوییم این یک کف قیمتی است یا فقط یک کف موقتی قبل از سقوط بیشتر. عدم هرگونه کاتالیزور صعودی (به جز برخی معیارهای خلاف گرای اشباع خرید) همچنان بزرگترین مانع احیای قیمت ارزهای دیجیتال است.

بازار آلت کوین‌ها دوباره سبزپوش شد!

روز گذشته، آلت کوین‌ها نیز با پیروی از رهبر خود متحمل ضررهای دو رقمی شده بودند.

اتریوم (ETH) از حدود ۲،۳۰۰ دلار به پایین‌ترین قیمت روزانه خود در کمتر از ۱،۷۰۰ دلار سقوط کرد که پایین‌ترین قیمت این آلت کوین از ماه مارس به شمار می‌رود. با این حال، قیمت این ارز دیجیتال در حال حاضر با یک افزایش ۳۰۰ دلاری، در نزدیکی ۲ هزار دلار قرار دارد.

بایننس کوین (BNB) نیز که در یک روز بیش از ۱۰۰ دلار سقوط کرده و از ۳۴۰ دلار به ۲۲۰ دلار رسیده بود، اکنون در محدوده ۲۹۰ دلار معامله می‌شود.

bitcoin-price-bounces-to-34k
وضعیت بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته.
در حال حاضر، ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال با یک رشد ۷٫۸ درصدی (بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار) به ۱٫۳۵ تریلیون دلار رسیده و میزان تسلط بیت کوین بر بازار نیز برابر با ۴۸٫۴۹ درصد گزارش شده است.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

2 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments

باسلام من دوره رایگان آموزش ارزهای دیحیتال ثبت نام کردم یه فایل دیدم بقیه نمی دونم کجا دنبالش بگردم بخش اسپم و ایمیل بلد نیستم

متوجه منظورتون نمیشم، تمامی ویدیوهای دوره رایگان رو از طریق لینکی که براتون ایمیل شده میتونین ببینین