رکورد جدید، قیمت بیت کوین در آستانه ۲۸,۰۰۰ دلار!

زمان مطالعه: 3 دقیقه

ارز دیجیتال بیت‌کوین (BTC) به رالی تعطیلات آخر هفته خود ادامه داده و در تاریخ ۲۷ دسامبر، توانست برای اولین بار در طول تاریخ، از مرز ۲۷ هزار دلار عبور کند. علاوه بر این، ارزش جاری بازار بیت‌کوین نیز رکورد جدیدی را ثبت کرد و برای اولین بار، از نیم تریلیون دلار فراتر رفت.

نمودار کندل ساعتی قیمت بیت‌کوین در صرافی رمزارزی بیت‌استمپ (Bitstamp).

ارزش جاری بازار بیت‌کوین، از ۵۰۰ میلیارد دلار فراتر رفت

قیمت ارز دیجیتال بیت‌کوین در طی دو ماه گذشته و افزایش تقریباً ۱۰ هزار دلاری تنها در ماه دسامبر، اکنون دو برابر شده است.

علاوه بر این، ارزش جاری بازار بیت‌کوین نیز هم اکنون بیش از ۵۱۲ میلیارد دلار است که فاصله کمی با شرکت برکشایر هاتاوی (Berkshire Hathaway)، متعلق به وارن بافت (Warren Buffett) و دهمین شرکت بزرگ جهان دارد. پیش از این، ارزش بازار بیت‌کوین از ویزا (Visa)، غول پرداخت جهان، نیز پیشی گرفته بود.

۱۰ شرکت برتر جهان از لحاظ ارزش جاری بازار.

رالی آخر هفته بیت‌کوین، قیمت این ارز دیجیتال را بالاتر از میانگین خط روند مدل محبوب انباشت به جریان (Stock to Flow)، حدود ۲۴،۹۰۰ دلار، رسانده است. این مدل، پیش‌بینی می‌کند که قیمت بیت‌کوین تا دسامبر سال ۲۰۲۱ میلادی، به ۱۰۰هزار دلار نیز خواهد رسید.

مدل انباشت به جریان برای پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین.

در همین حال، به نظر می‌رسد که روند صعودی کنونی، بسیار متفاوت‌تر و پایدارتر از چرخه گاوی سال ۲۰۱۷ است، بنابراین، بسیاری از معامله‌گران انتظار روند صعودی بیشتری را طی ماه‌های آینده دارند. از اصلی‌ترین دلایل این امر، می‌توان به افزایش تقاضا از سوی سرمایه‌گذاران سازمانی، فاندامنتال‌های قوی‌تر، موجودی کمتر در صرافی‌ها و همچنین، علاقه نسبتاً اندک از سوی سرمایه‌گذاران خرد، اشاره کرد.

میزان جستجوی «Bitcoin» در گوگل.

با این حال، این عوامل احتمال یک پولبک بزرگ در کوتاه مدت را رد نمی‌کنند، به خصوص که قیمت بیت‌کوین به مقاومت روانی ۳۰ هزار دلار نزدیک‌تر می‌شود. در همین راستا، مایکل ون ده پوپه (Michael van de Poppe)، تحلیل‌گر بازار کوین‌تلگراف (Cointelegraph)، در تاریخ ۲۷ دسامبر هشدار داد: «حرکت‌های رو به بالا، اغلب با یک اصلاح سریع خاتمه می‌یابند. تابستان ۲۰۱۹ را فراموش نکنید! این اصلاح‌های سریع، برای تثبیت قیمت بیت‌کوین اتفاق می‌افتند. از این اصلاح قیمت‌ها ناراحت نشوید. بازار گاوی برای مدت طولانی‌تری ادامه خواهد یافت!»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments