رکورد تراکنش‌های بیت کوین شکسته شد!

زمان مطالعه: 5 دقیقه

ارزش تراکنش‌های انجام‌شده در شبکه بیت کوین اخیراً در حال افزایش است و هفته گذشته به بالاترین سطح روزانه خود رسید.

به گزارش شرکت کوین متریکس (Coin Metrics)، ارزش تراکنش‌های روزانه در شبکه بیت کوین در تاریخ ۶ اکتبر به بالاترین سطح خود در ۳۱ میلیارد دلار رسید. این رقم نشان‌دهنده رشد ۴۰ برابری ارزش تراکنش‌های روزانه در شبکه بیت کوین، در مقایسه با ابتدای سال ۲۰۲۰ میلادی است.
bitcoin-network-tags-record
رشد چشمگیر ارزش تراکنش‌های روزانه در شبکه بیت کوین.

با این حال، داده‌های موجود نشان می‌دهند که از هفته گذشته تاکنون ارزش تراکنش‌های روزانه بیت کوین به شدت کاهش یافته و در تاریخ ۱۰ اکتبر به ۱۱٫۶ میلیارد دلار رسیده است.

ویلی وو (Willy Woo)، تحلیلگر داده‌های درون زنجیره‌ای نیز ضمن اعلام افزایش فعالیت و ارزش تراکنش‌های انجام‌شده در شبکه بیت کوین، در توییتی نوشت که حجم دارایی‌های جابه‌جا شده در این بلاکچین، از مجموع ارزش دارایی‌های انتقالی در دو شبکه‌ پرداخت بزرگ، یعنی ویزا (Visa) و مسترکارت (Mastercard) بیشتر است.

وو می‌نویسد:

ارزش تراکنش‌های شبکه بیت کوین در حال حاضر تقریباً ۱۹۰ هزار دلار در ثانیه است. این رقم را با ۱۳۰ هزار دلار تراکنش انجام‌شده در هر ثانیه توسط ویزا و ۵۵ هزار دلار تراکنش انجام‌شده در هر ثانیه توسط مسترکارت مقایسه کنید!

به گزارش پلتفرم بیت‌اینفوچارتز (Bitinfocharts)، میانگین ارزش تراکنش‌های انجام‌شده در شبکه بیت کوین نیز طی سه ماه گذشته به طور پیوسته در حال افزایش بوده و به ۷۳۲ هزار دلار رسیده است که در مقایسه با اوایل ماه ژوئیه، یک رشد ۲۷۳ درصدی را نشان می‌دهد.

علاوه بر این، رسانه چینی وو بلاکچین (Wu Blockchain) در توییت اخیر خود از افزایش تعداد تراکنش‌های با ارزش بیش از ۱۰ میلیون دلار خبر داده است.

bitcoin-network-tags-record
افزایش تعداد تراکنش‌های با ارزش بیش از ۱۰ میلیون دلار.

صعود قیمت بیت کوین به ۵۷ هزار دلار!

به جرات می‌توان گفت که بیت کوین پس از سقوط قیمتی خود به زیر ۴۱ هزار دلار که دو هفته پیش تجربه کرد، دوباره به مسیر صعودی خود بازگشته است.

داده‌های بازار نشان می‌دهند که قیمت ارز دیجیتال برتر جهان در ۲۴ ساعت گذشته همچنان به روند صعودی خود ادامه داد و با بیش از ۳٫۵ درصد رشد، برای اولین بار در پنج ماه گذشته به ۵۷ هزار دلار رسید.
bitcoin-network-tags-record
نمودار کندل یک روزه قیمت بیت کوین در صرافی بیت استمپ (Bitstamp).
ارزش بازار این ارز دیجیتال نیز در حال حاضر بسیار بالاتر از ۱٫۰۶ تریلیون دلار است. علاوه بر این، میزان تسلط بیت کوین بر بازار ارزهای دیجیتال برابر با ۴۶ درصد گزارش شده است.

بازدهی بیشتر بیت کوین در مقایسه با سایر روش‌های سرمایه‌گذاری‌!

همان‌طور که گفته شد، قیمت بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته به ۵۷ هزار دلار رسید. این بدان معناست که قیمت این ارز دیجیتال در مقایسه با ابتدای سال ۲۰۲۱ میلادی بیش از ۹۰ درصد افزایش یافته است.

اگرچه این امر به خودی خود چشمگیر است، اما آن‌چه که بیشتر قابل‌توجه است، عملکرد بیت کوین در مقایسه با سایر روش‌های سرمایه‌گذاری مشهور مانند برخی از محبوب‌ترین شاخص‌های بازار سهام، سهام بزرگترین شرکت‌های جهان و فلزات گرانبها مانند طلا و نقره است.

bitcoin-network-tags-record
عملکرد سالانه بیت کوین در مقایسه با سایر روش‌های سرمایه‌گذاری.

داده‌های موجود نشان می‌دهند که S&P 500، محبوب‌ترین شاخص بازار سهام که عملکرد ۵۰۰ شرکت بزرگ لیست شده در بورس‌های ایالات متحده را دنبال می‌کند، در ۱۰ ماه اخیر تقریباً ۱۸ درصد رشد داشته است.

در همین حال، شاخص بورس نزدک (Nasdaq) در همان بازه زمانی کمی کمتر از ۱۵ درصد رشد داشته است.

از سوی دیگر، از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون، ارزش سهام شرکت اپل ۱۰ درصد، مایکروسافت ۳۵ درصد، آمازون فقط ۳ درصد، فیسبوک ۲۳ درصد و تسلا ۷٫۵ درصد افزایش یافته است. در میان شرکت‌های مختلف، گوگل با رشد ۶۱ درصدی ارزش سهام خود در بازه زمانی مشابه، در جایگاه اول قرار دارد.

در سمت دیگر و در میان فلزات گرانبها نیز، طلا و نقره که این روزها به دلیل عدم اطمینان اقتصادی و افزایش تورم جهانی باید از محبوبیت بالایی برخوردار باشند، عملکرد قابل‌قبولی ندارند. ارزش طلا – که مسلماً پراستفاده‌ترین ابزار ذخیره ارزش در طول تاریخ بوده است – از ابتدای سال جاری در حال کاهش است. داده‌های موجود نشان می‌دهند که ارزش طلا در مقایسه با ابتدای سال بیش از ۷ درصد کاهش یافته است. وضعیت نقره حتی بدتر است؛ چراکه ارزش دلاری آن در همان بازه زمانی ۱۷ درصد کمتر شده است.

در نتیجه، می‌توان گفت که بیت کوین از لحاظ بازدهی سالانه، دیگر روش‌های سرمایه‌گذاری محبوب را با اقتدار پشت سر گذاشته است.

لازم به ذکر است که ارز دیجیتال برتر جهان با عملکرد ۹۰۰ درصدی خود، عنوان بهترین شیوه سرمایه‌گذاری در یک قرن اخیر را نیز به خود اختصاص داده است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments