افزایش ۶ درصدی سختی استخراج بیت کوین برای اولین بار از ماه می!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به نظر می‌رسد با به پایان رسیدن روند نزولی قیمت بیت کوین (BTC)، سختی استخراج شبکه آن نیز در حال بازیابی است.

بر اساس داده‌های ارائه‌شده توسط پلتفرم BTC.com، سختی استخراج شبکه بیت کوین برای اولین بار از تاریخ ۱۳ می، حدود ۶ درصد افزایش یافته و از ۱۳٫۶۷ تریلیون واحد به ۱۴٫۵ تریلیون واحد رسیده است. با این حال، این رقم هنوز فاصله زیادی تا اوج تاریخی خود دارد.
bitcoin-mining-gets-more-difficult
سختی استخراج در شبکه بیت کوین.

سختی استخراج بیت کوین، معیاری برای سنجش دشواری پیدا کردن یک بلاک جدید در بلاکچین بیت‌ کوین است. هرچقدر تعداد ماینر بیشتری در شبکه وجود داشته باشد، سختی استخراج بیت کوین افزایش می‌یابد.

از اواسط ماه می و به دنبال سرکوب فعالیت ماینرهای بیت کوین در چین، سختی استخراج این ارز دیجیتال برای اولین بار در تاریخ خود پنج تنظیم منفی متوالی را پشت سر گذاشت و از بالاترین سطح تاریخی خود در ۲۵٫۰۵ تریلیون واحد به سطوح دسامبر سال ۲۰۱۹ میلادی سقوط کرد.

همزمان با افزایش سختی استخراج بیت کوین، میانگین هش ریت این ارز دیجیتال نیز در حال افزایش بوده و به سطوح بالاتر از ۱۰۰ اگزاهش بر ثانیه (EH/s) بازگشته است. این رقم در حال حاضر برابر با ۱۰۹٫۴۷ اگزاهش بر ثانیه است.

پایان جابه‌جایی ماینرهای چینی به کشورهای دیگر و آغاز مجدد فعالیت‌های آنها، عامل اصلی افزایش سختی استخراج و هش ریت شبکه بیت کوین است. همان‌طور که قبلاً گزارش شد، ایالات متحده یکی از مقاصد اصلی ماینرهای چینی است. قزاقستان، مغولستان، پاکستان و حتی برخی از کشورهای آفریقایی نیز پذیرای ماینرهای مهاجر چینی بوده‌اند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments