ارزش بازار بیت کوین به کمتر از ۱ تریلیون دلار سقوط کرد!

زمان مطالعه: 3 دقیقه

همزمان با تشکیل کندل روزانه قرمز برای بیت کوین (BTC)، ارزش بازار این ارز دیجیتال بار دیگر به کمتر از ۱ تریلیون دلار کاهش یافت.

داده‌های بازار نشان می‌دهند که سومین اصلاح بزرگ در بازار صعودی فعلی در حال شدت گرفتن است و قیمت بیت کوین در مقایسه با بالاترین سطح خود در ۶۱،۸۰۰ دلار در تاریخ ۱۳ مارس، حدود ۱۲٫۵ درصد کاهش یافته است.

به گزارش وب‌سایت کوین گیکو (CoinGecko)، ارزش بازار بیت کوین نیز تا ۹۸۰ میلیارد دلار سقوط کرده و در مقایسه با تاریخ ۱۸ مارس، ۱۴۰ میلیارد دلار کاهش یافته است.

این وضعیت تنها چند روز پس از آن ایجاد شد که ویلی وو (Willy Woo)، تحلیل‌گر معروف ارزهای دیجیتال پیش‌بینی کرده بود که به دلیل حمایت سرمایه‌گذاران از سطح ۱ تریلیون دلار، ارزش بازار بیت کوین دوباره به کمتر از این سطح باز نخواهد گشت.

ارزش بازار بیت کوین برای اولین بار در تاریخ ۱۹ فوریه از ۱ تریلیون دلار فراتر رفت، اما مدت زیادی در بالای این سطح باقی نماند و تنها پس از چهار روز، به کمتر از آن سقوط کرد. در تاریخ ۱۰ مارس، برای دومین بار ارزش بازار بیت کوین از ۱ تریلیون دلار عبور کرد و تا سقوط امروز، بالاتر از سطح باقی مانده بود.

تحلیل‌گران معتقدند که کسب سود توسط سرمایه‌گذاران، یکی از دلایل اصلی این پولبک است. در همین راستا، جاش راجر (Josh Rager)، تحلیل‌گر معروف می‌گوید که سودهای تحقق نیافته تا زمانی که در بانک نباشند، سود واقعی محسوب نمی‌شوند.

از سوی دیگر، وب‌سایت کوین تلگراف (Cointelegraph) گزارش کرده است که برخی از سیگنال‌ها از ادامه این پولبک خبر می‌دهند. شرکت تحلیلی گلس‌نود (Glassnode) نیز با استناد به شاخص Reserve Risk، اعلام کرده که شرایط فعلی مشابه نیمه دوم یا مراحل پایانی روند صعودی است. شاخص Reserve Risk، میزان اعتماد دارندگان بلند مدت نسبت به قیمت بیت کوین را ارزیابی می‌کند.

در همین حال، شرکت کریپتو کوانت (CryptoQuant) با تجزیه و تحلیل جریان ورودی و خروجی بیت کوین از صرافی‌ها، پیش‌بینی می‌کند که کمی زمان خواهد برد تا دوباره عرضه و تقاضا در بازار افزایش یابد.

در زمان انتشار این خبر، بیت کوین با قیمت ۵۲،۹۳۲ دلار معامله می‌شود و در بازه زمانی ۲۴ ساعته، بیش از ۶ درصد افت دارد.

نمودار کندل ۴ ساعته قیمت بیت کوین.

آلت کوین‌ها غرق در دریای خون!

پس از چند روز معاملات حاشیه‌ای، وضعیت بازار آلت کوین‌ها دیروز با دستاوردهای جزئی خوب به نظر می‌رسید. اتریوم با افزایش قیمت به بیش از ۱،۷۰۰ دلار در این زمینه پیشگام بود.

با این حال، شرایط در ۲۴ ساعت گذشته کاملا تغییر کرده است. افت ناگهانی ۲۰۰ دلار از قیمت اتریوم، این ارز دیجیتال را به پایین‌ترین قیمت روزانه خود در ۱،۵۵۰ دلار رساند. در زمان انتشار این خبر، اتریوم با قیمت ۱،۶۱۶ دلار معامله می‎شود و نسبت به ۲۴ ساعت گذشته، بیش از ۵٫۵ درصد افت دارد.

بررسی اجمالی بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته.

بر اساس داده‌های ارائه شده توسط کوین گیکو، در حال حاضر ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال برابر با ۱٫۶۵ تریلیون دلار است. این رقم در مقایسه با روز دوشنبه ۲۲ مارس، ۱۸۰ میلیارد دلار (۹٫۸ درصد) کاهش یافته است. علاوه بر این، احساس ترس و وحشت از ریزش قیمت‌ ارزهای دیجیتال نیز در بازار بیشتر شده است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

1 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments

بیت کوین رنگ خون به خود گرفت 😂