کاهش بیت کوین‌های هولد‌شده نشان‌گر کاهش قیمت؟!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

با بررسی میانگین مدت زمان نگهداری بیت کوین توسط هولدرها می‌توانیم ایده‌ها و تحلیل‌های خوبی از وضعیت فروش/ هولد دارایی افراد و در نتیجۀ آن، از وضعیت بازار به دست آوریم؛ اما تفسیر این موارد ممکن است کمی سخت و پیچیده باشد.

با بررسی این عوامل متوجه می‌شویم که مقدار بیت کوین هایی که از 18 ماه تا 2 سال گذشته به دست هولدرها نگهداری شده بودند در 5 روز گذشته دچار کاهش شده است.

اگر این موضوع را به تنهایی در نظر بگیریم و این اتفاق را بدون در نظر گرفتن احتمالات دیگر بررسی کنیم ممکن است به نتیجه‌گیری نادرستی برسیم و این موضوع را به دلیل فروش بیت کوین به دست این افراد بدانیم و ریزش احتمالی قیمت را پیش‌بینی کنیم.

اما در چنین مواردی دو حالت احتمالی وجود دارد: 1. کوین‌ها فروخته شده‌اند. 2. ممکن است این تغییر مقدار، به دلیل جابه‌جایی کوین‌ها به محدوده سنی(بازه زمانی) جدیدی باشد و آنها از مدت زمان 18 ماه تا 2 سال، وارد دسته بیت کوین‌هایی شده باشند که برای مدت 2 تا 3 سال از نگهداری آنها می‌گذرد. این رفتار در ماه‌های اخیر و حتی با نگاهی به گذشته و بازار خرسی سال 2017 نیز قابل مشاهده است. در اواسط سال 2020 مشاهده شد که مقدار بیت کوین‌های 2-3 ساله کاهش پیدا کرد؛ این در حالی بود که فروش یا خروجی اتفاق نیفتاده بود و این اتفاق صرفاً به دلیل ورود آن بیت کوین ها به دسته بندی 3-5 ساله بود.

بنابراین براساس یافته‌ها:

  1. تعداد هولدرها در حال افزایش است.
  2. هنگام بررسی تغییرات دارایی هولدرها در یک بازه زمانی، بازه زمانی بعدی (بزرگتر) و در برخی موارد حتی بازه‌های زمانی بیشتری را بررسی کنید تا تأثیرات هم‌زمانی آنها بر یکدیگر را تا جای ممکن کاهش دهید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments