با انقضای قراردادهای آتی، کریسمس پر نوسانی در انتظار بیت‌کوین است!

زمان مطالعه: 3 دقیقه

به گزارش وب‌سایت تحلیلیSkew ، قرار است ۱۰۲،۲۰۰ قرارداد اختیار بیت‌کوین (BTC) به ارزش حدود ۲٫۳ میلیارد دلار در روز جمعه منقضی شود. بنابراین، پیش‌بینی می‌شود که هفته‌ی بی‌ثبات و پر نوسانی در انتظار بازار ارزهای دیجیتال باشد.

قراردادهای اختیار این امکان را برای دارندگان فراهم می‌کنند که بیت‌کوین را با قیمت مشخصی خریداری کرده و یا به فروش برسانند که این قیمت مشخص، به قیمت اعمال (strike price) معروف است. به گفته‌یSkew ، قیمت اعمال بیشتر قراردادهایی که قرار است در روز جمعه منقضی شوند، در محدوده‌ی ۱۵هزار دلار تا ۲۰هزار دلار قرار دارد.

تاریخ انقضای قراردادهای اختیار بیت‌کوین.

انقضای قراردادهای اختیار بیت‌کوین، به عنوان عاملی مهم در نوسان قیمت این ارز دیجیتال شناخته می‌شود؛ زیرا با نزدیک شدن به زمان انقضا، دارندگان قراردادهای خود را تسویه می‌کنند. معامله‌گرانی که در حال سود کردن هستند، ممکن است با دریافت مبلغ پرداختی، ارزهای دیجیتال خود را به فروش برسانند.

قیمت اعمال قراردادهای اختیار بیت‌کوین که قرار است روز جمعه منقضی شوند.

چنین رویدادهایی باعث ایجاد نوسانات زیادی در ارزش بیت‌کوین می‌شوند. به طور معمول، تأثیر انقضای این قراردادها بر قیمت بیت‌کوین تقریباً یک یا دو روز قبل از تاریخ سررسید مشخص می‌شود.

در سال جاری میلادی، بیشتر معامله‌گران و سرمایه‌گذاران سازمانی به دنبال خرید بیت‌کوین بوده و معامله‌ی مشتقات رمزارزی نیز افزایش یافته است. هفته‌ی گذشته، پلتفرم مشتقات رمزارزی دِریبیت (Deribit)، معاملات آتی بیت‌کوین را با قیمت اعمال ۱۰۰هزار دلار و تاریخ سررسید ۲۴ سپتامبر سال ۲۰۲۱، آغاز کرد. به عبارت دیگر، معامله‌گرانی که پیش‌بینی می‌کنند قیمت بیت‌کوین شش رقمی خواهد شد، هم‌اکنون می‌توانند این شرط‌بندی را در بازار معاملات آتی انجام دهند.

روند قیمت بیت‌کوین، در حال حاضر صعودی است که بخش عمده‌ای از آن، از ورود سرمایه‌گذاران سازمانی و انجام معاملات بزرگ فرابورس ناشی می‌شود. حتی با وجود نوسانات پیش‌بینی شده در آینده، این احتمال وجود دارد که بیت‌کوین به خوبی توسط سرمایه‌گذاران سازمانی و به دلیل افزایش کیف پول‌های غیر نقدی، حمایت شود. کیف پول‎های غیر نقدی، آدرس‌هایی هستند که کمتر از ۲۵ درصد از بیت‌کوین‌های دریافتی خود را می‌فروشند. به گزارش شرکت تحلیلی چِین‌آنالیز (Chainanalysis)، این کیف پول‌ها ۷۷ درصد از ۱۴٫۸ میلیون واحد بیت‌کوین استخراج‌شده را که گم نشده‌اند، در خود نگهداری می‌کنند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments