چه بلایی قرار است سر بیت کوین بیاید؟

زمان مطالعه: 3 دقیقه

داده‌های بازار نشان می‌دهند که فشار فروش بیت‌ کوین در اواخر روز ۱۲ ژوئن افزایش یافت و تا ظهر روز ۱۳ ژوئن ادامه داشت. این فروش گسترده باعث شد که قیمت ارز دیجیتال برتر بازار تا ۲۰،۹۵۰ دلار سقوط کند.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!

شروع

البته در زمان انتشار این خبر، قیمت بیت کوین کمی بهبود یافته و به کانال ۲۲ هزار دلار برگشته است، اما در بازه زمانی ۲۴ ساعته، همچنان یک افت قابل‌توجه ۱۱٫۳ درصدی را نشان می‌دهد.

bitcoin-has-support-at-23k
نمودار کندل یک روزه BTC/USDT.

به گزارش سایت کوین تلگراف، در حالی که فروش بیت کوین اکنون کمی کاهش یافته، اما معامله‌گران می‌ترسند که اخبار منفی و افزایش نرخ بهره در ایالات متحده، در آینده باعث کاهش بیشتر قیمت این ارز دیجیتال شود. در ادامه، نگاهی می‌اندازیم به آن‌چه که چندین تحلیلگر در مورد افت بیت کوین و ادامه روند آن می‌گویند.

رکت کپیتال (Rekt Capital)، تحلیلگر، می‌گوید که در بازارهای نزولی قبلی، بیت کوین از حمایت خوب و قابل‌قبولی در میانگین متحرک ۲۰۰ هفته‌ای خود برخوردار بوده است.

bitcoin-has-support-at-23k
نمودار کندل یک هفته‌ای BTC/USD.

رکت کپیتال با استناد به دو چرخه نزولی قبلی، می‌گوید که اگر پرایس اکشن بیت کوین مشابه عملکردهای قبلی آن باشد، BTC این‌بار هم ممکن است از میانگین متحرک ۲۰۰ هفته‌ای خود (در محدوده ۲۳ هزار دلار) برگردد و یک حرکت رو به جلو را در پیش بگیرد.

در این میان، یک تحلیلگر دیگر با نام مستعار ویل مپ (Whalemap) با انتشار نمودار زیر، می‌گوید که بیت کوین بسیاری از سطوح حمایتی خود را از دست داده و این سطوح اکنون به مقاومت تبدیل شده‌اند. او پیش‌بینی می‌کند که در صورت تداوم از دست دادن دیگر سطوح حمایتی، قیمت بیت کوین ممکن است حداکثر تا ۱۳،۳۳۱ دلار سقوط کند.

bitcoin-has-support-at-23k
پیش‌بینی سقوط بیت کوین تا ۱۳،۳۳۱ دلار.

در نهایت، فرانسیس هانت (Francis Hunt)، یک تحلیلگر بازار که با نام مستعار The Market Sniper نیز شناخته می‌شود، پیش‌بینی می‌کند که قیمت بیت کوین ممکن است تا ۸ هزار دلار هم کاهش یابد.

bitcoin-has-support-at-23k
نمودار کندل ۱ روزه BTC/USD.

در زمان انتشار این خبر، ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال با یک افت ۶٫۸ درصدی در ۲۴ ساعت گذشته، به کمتر از یک تریلیون دلار سقوط کرده و به ۹۵۶ میلیارد دلار رسیده است. میزان تسلط بیت کوین بر بازار رمزارزها نیز برابر با ۴۵ درصد گزارش شده است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

9 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments

سلام پس کی بیت کوین صعودی میشه؟

دوستان من به شما تعهد میدم که بیت کوین تا ۱۵هزار دلار میرسه اما بعدش شروع به رشد میکنه از ۹تیرتا۱۴ تیر بیت به ۱۵هزار میرسه.ا ونجا میتونید شکارکنید

اگر ۶ ماه با بیت کوین بودی این حرفا رو نمیزدی ، پرداخت و دریافت که دست زورگویی های دولت‌ها رو میبنده و دارایی هر فرد در هر ساعت از شبانه روز از این سوی جهان به اون سو میتونه جریان داشته باشه

سلام.
سر تمام حباب‌ها فقط یک بلا میاد
ارز دیجیتال نیز اینگونه خواهد شد

اگر قرار بود همه از مارکت ارزهای دیجیتال سود به دست بیارن این مارکت اصلا تشکیل نمیشد فعلا باید خیلی ها از بازار بیرون برن با ضرر بفروشن تا سرمایه دار بیشتر سود کنه هنوز هم بیت میتونه بیاد پایین ۱۹ ، ۱۸ هزار اونجا هم باید منتظر موند نگاه کرد این بازار همیشه همه رو سوپرایز کرده ارزی که هشت هزار تا تا ۶۰ هزار رفته باید اصلاح اینطوری هم داشته باشه منتظر بیت ۱۸ هزار تایی شاید کمتر هم هستم فعلا فقط نگااه

بیت کوین باید نابود بشه تمام مسخره بازیه

سلام، اصلا جز اینکه مردم برای ارز دیجیتال پول می‌دهند حالا به هر دلیل، این ارز چه مبنای اقتصادی دارد؟!

بیشتر مطالعه کن و بعد نظر بده

حرف تو مثل اینه که مردم چرا به فلز زرد(طلا) پول میدن….مبنای اقتصادی طلا چیه هست …بیت هم همون…