جک دورسی: بیت کوین نقش کلیدی در آینده توییتر خواهد داشت!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

جک دورسی (Jack Dorsey)، مدیر عامل توییتر، معتقد است فرصت‌هایی برای ادغام بیت کوین (BTC) در سرویس‌های مختلف توییتر مانند تجارت، حق اشتراک و عضویت و قابلیت‌‌های جدید این شبکه اجتماعی مانند Tip Jar و Super Follows وجود دارد.

به گفته دورسی، ارز دیجیتال برتر جهان یکی از عوامل کلیدی در آینده توییتر خواهد بود. وی با اشاره به پتانسیل بیت کوین برای ایجاد تحول در محصولات و خدمات توییتر، اظهار داشت که این ارز دیجیتال نقش بزرگی در آینده این شرکت خواهد داشت.

دورسی می‌گوید بسیاری از نوآوری‌های مبتنی بر بیت کوین، آن را در جایگاهی فراتر از یک ارز قرار می‌دهند. از آن‌جایی که توییتر متعهد به غیرمتمرکزسازی شبکه‌های اجتماعی و ارائه مشوق‌های اقتصادی بیشتر است، بیت کوین می‌تواند در کنار هوش مصنوعی و غیرمتمرکزسازی، یکی از سه عامل کلیدی در آینده توییتر باشد.

علاوه بر این، دورسی با اشاره به توسعه ارز دیجیتال اختصاصی فیس‌بوک، تأکید کرد که توییتر در تعهد به صنعت ارزهای دیجیتال تنها نیست. انتظار می‌رود ارز دیجیتال فیس‌بوک که دیم (Diem) نام دارد، اواخر سال جاری میلادی آزمایش شود. اما برخلاف فیس‌بوک، توییتر بر بیت کوین به عنوان یک استاندارد بومی اینترنت متمرکز خواهد بود.

این اولین باری است که دورسی در مورد چگونگی ادغام بیت کوین با محصولات توییتر صحبت می‌کند. اظهارات جدید دورسی اندکی پس از آن منتشر شد که وی در رویداد مجازی The ₿ Word در کنار ایلان ماسک (Elon Musk)، مدیر عامل تسلا (Tesla) و کتی وود (Cathie Wood)، مدیر عامل آرک اینوست (Ark Invest)، در مورد بیت کوین بحث و گفتگو کرد.

در این کنفرانس مجازی، دورسی گفت که اگر بیت کوین قبل از تأسیس توییتر یا فیس‌بوک ایجاد می‌شد، بسیاری از مدل‌های تجاری موجود با مدل فعلی آنها متفاوت می‌بود. به گفته دورسی، در این صورت قطعا دیگر وابستگی به مدل‌های تجاری فعلی که مبتنی بر تبلیغات هستند، وجود نداشت.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments