قیمت بیت کوین بار دیگر از ۶۰ هزار دلار فراتر رفت!

زمان مطالعه: 3 دقیقه

در تاریخ ۱۰ آوریل و پس از تقریبا یک ماه پرنوسان، بیت کوین (BTC) توانست بار دیگر از مقاومت قیمت ۶۰ هزار دلار عبور کند و به ۶۱،۲۰۰ دلار برسد.

در زمان انتشار این خبر، قیمت بیت کوین کمی اصلاح شده است. با این حال، همچنان بالای ۶۰ هزار دلار معامله می‌شود و در مقیاس زمانی ۲۴ ساعته، رشد ۵٫۳ درصدی را نشان می‌دهد.

نمودار کندل ۱ ساعته قیمت بیت کوین در صرافی بیت استمپ (Bitstamp).

داده‌های بازار نشان می‌دهند که در روز جمعه، یک حرکت ناگهانی باعث شد که قیمت بیت کوین از کانال ۵۰ هزار دلار خارج شود.

بیت کوین در چند هفته گذشته در تلاش بود تا از مقاومت ۶۰ هزار دلار – آخرین سطح مقاومتی قبل از اوج پیشین این ارز دیجیتال – عبور کند. اما بارها شکست خورد و قیمت آن حتی تا حدود ۵۰ هزار دلار نیز سقوط کرد.

با این حال، به نظر می‌رسد که بیت کوین این بار شرایط متفاوتی را تجربه کرده و این ارز دیجیتال با عبور از سطح مقاومتی ۶۰ هزار دلار، موفق به رشد بیش از ۳ هزار دلار و ثبت قیمت ۶۱،۲۰۰ دلار شده است. در حال حاضر، این ارز دیجیتال در تلاش است که قیمت خود را در محدوده ۶۰،۶۵۰ دلار تثبیت کند.

طبق معمول، ارزش بازار بیت کوین نیز از افزایش قیمت اخیر آن بهره‌مند شده و در حال حاضر، بسیار بالاتر از ۱٫۱ تریلیون دلار قرار دارد. با این حال، میزان تسلط بیت کوین بر بازار ارزهای دیجیتال در حدود ۵۶ درصد ثابت مانده است.

به دنبال افزایش قیمت بیت کوین، لکس موسکوفسکی (Lex Moskovski)، تحلیل‌گر ارزهای دیجیتال، از لیکوئید شدن ۱۶۳،۷۴۵،۶۰۶ دلار از قراردادهای فروش بیت کوین در عرض یک ساعت خبر داد. موسکوفسکی می‌گوید:

در حال حاضر، بیت کوین به دنبال ثبت یک رکورد قیمتی جدید است. در این شرایط، خرس بودن کار گرانی است!

ثبت رکوردهای تاریخی جدید توسط اتریوم و بایننس کوین!

در چند روز گذشته، بیشتر آلت کوین‌های بازار عملکرد بهتری نسبت به رهبر خود داشتند. حال، با افزایش قابل توجه قیمت بیت کوین، برخی از آلت کوین‌ها نیز وارد این روند صعودی شده و رکوردهای جدیدی را ثبت کرده‌اند.

در این میان، اتریوم (ETH)، آلت کوین برتر بازار توانست با یک رشد ۴٫۵ درصدی در ۲۴ ساعت و افزایش قیمت به حدود ۲،۲۰۰ دلار، رکورد قبلی خود را بشکند.

بایننس کوین (BNB) نیز که در طول هفته گذشته، بهترین عملکرد را در میان ۱۰ ارز دیجیتال برتر بازار از خود به نمایش گذاشته بود، در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۱۴ درصد رشد داشت و رکورد قیمتی جدیدی را در ۴۸۷ دلار ثبت کرد. قیمت این ارز دیجیتال از زمان آغاز رالی صعودی اخیر خود، بیش از دو برابر شده است.

از سوی دیگر، ریپل (XRP) نیز با ۱۲٫۴ درصد افزایش قیمت در ۲۴ ساعت گذشته، در حال حاضر با قیمت ۱٫۱۴ دلار معامله می‌شود.

بررسی اجمالی بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته.

در نهایت، ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال نیز پس از ۲۰۰ میلیارد دلار افزایش در مدت دو روز، در آستانه ثبت رکورد جدیدی در ۲٫۱ تریلیون دلار قرار گرفته است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments