قیمت بیت کوین بار دیگر به زیر ۳۰ هزار دلار سقوط کرد!

زمان مطالعه: 3 دقیقه

با افزایش فشار فروش بیت کوین (BTC) در بازار، قیمت این ارز دیجیتال برای اولین بار در یک ماه گذشته به زیر ۳۰ هزار دلار سقوط کرد.

برخی از تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که بیت کوین افت قیمت بیشتری را نیز در پیش ‌رو داشته باشد.

در زمان انتشار این خبر، بیت کوین با قیمت ۲۹،۷۵۲ دلار معامله می‌شود که در مقایسه با ۲۴ ساعت گذشته، ۶ درصد و طی هفته گذشته، بیش از ۱۰ درصد افت داشته است.
bitcoin-drops-below-30k
نمودار کندل ۴ ساعته قیمت بیت کوین.

از اواسط ماه می تاکنون، قیمت بیت کوین در محدوده ۳۰ هزار دلار تا ۴۰ هزار دلار در نوسان بوده و در تاریخ ۲۲ ژوئن، برای برای مدت کوتاهی به زیر ۳۰ هزار دلار سقوط کرد.

افت قیمت اخیر بیت کوین تنها یک روز پس از آن اتفاق افتاد که بانک مرکزی چین به مؤسسات مالی این کشور دستور داد تا دیگر تراکنش‌های رمزارزی را پردازش نکنند. پس از انتشار این خبر، قیمت بیت کوین تا ۲۹،۵۴۸ دلار سقوط کرد.

در روزهای گذشته، جنت یلن (Janet Yellen)، وزیر خزانه‌داری ایالات متحده نیز خواستار ایجاد یک چارچوب نظارتی برای استیبل کوین‌ها شد. این موضوع نیز ممکن است در افزایش احساسات نزولی در بازار نقش داشته باشد.

پاتریک هوسر (Patrick Heusser)، مدیر بخش معاملات شرکت کریپتو فایننس ای‌جی (Crypto Finance AG)، پیش‌بینی می‌کند که قیمت بیت کوین حتی تا ۲۲ هزار دلار نیز کاهش خواهد یافت.

علاوه بر این، به گفته ادوارد مویا (Edward Moya)، تحلیلگر ارشد بازار در کارگزاری Oanda، وال استریت در حال حاضر حباب بیش از حدی را تجربه می‌کند و همین امر، باعث فروش گسترده دارایی‌های برتر شده که بیت کوین در صدر این دارایی‌ها قرار دارد.

مویا پیش‌بینی می‌کند که بیت کوین می‌تواند تا سطح ۲۰ هزار دلار نیز سقوط کند. در صورتی که این اتفاق بیفتد، آن دسته از خریداران سازمانی که منتظر افت قیمت و نقطه ورود مناسب بودند، احتمالا وارد عمل خواهند شد.

مویا می‌گوید:

اگر فروش سهام در بازار بورس تشدید شود، بیت کوین و اتریوم به راحتی روند نزولی خود را ادامه خواهند داد.

علاوه بر این، چارلز موریس (Charles Morris)، بنیانگذار شرکت مدیریت دارایی بایت تری (ByteTree) نیز می‌گوید:

در ماه آوریل، میزان فعالیت در شبکه بیت کوین بسیار بالا بود و به همین دلیل، حمایت از سطوح بالاتر از ۵۰ هزار دلار دشوار نبود.

با این حال، وی معتقد است در هفته‌های اخیر فعالیت در این شبکه به‌ شدت کاهش یافته است. موریس می‌گوید:

اکنون حمایت باید برای حفظ سطح ۱۵ هزار دلار باشد تا ۵۰ هزار دلار.

اسکات مینرد، مدیر ارشد سرمایه‌گذاری در گوگنهایم (Guggenheim) و برخی دیگر از تحلیلگران نیز سقوط قیمت بیت کوین تا ۱۵ هزار دلار را پیش‌بینی می‌کنند.

بازار آلت کوین‌ها غرق در دریای خون!

طبق معمول، به دنبال افت قیمت بیت کوین، آلت کوین‌ها نیز یک روند نزولی در پیش گرفته و حتی در مقایسه با رهبر خود، ضرر بیشتری را متحمل شده‌اند.

در این میان، قیمت اتریوم (ETH)، آلت کوین برتر بازار، با بیش از ۸ درصد افت به حدود ۱،۷۲۲ دلار سقوط کرد. سایر ارزهای دیجیتال نیز در وضعیت قرمز به سر می‌برند.
bitcoin-drops-below-30k
وضعیت بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته.
به دنبال افت قیمت‌ها در بازار ارزهای دیجیتال، ارزش کل این بازار با بیش از ۶ درصد کاهش به ۱٫۲ تریلیون دلار رسیده و میزان تسلط بیت کوین بر بازار نیز برابر با ۴۶٫۶ درصد گزارش شده است.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments