بیت کوین باز هم رکورد زد؛ وضعیت اتریوم و ریپل چگونه است؟!

زمان مطالعه: 4 دقیقه

ارز دیجیتال بیت کوین (BTC) سال جدید میلادی را با رکوردهای جدید آغاز کرد و این رکوردشکنی‌ها، همچنان ادامه دارد. در تاریخ ۶ ژانویه، قیمت بیت کوین توانست نقاط عطفی را پشت سر بگذارد و برای اولین بار در طول تاریخ، به بالای ۳۶ هزار دلار برسد. اما پادشاه ارزهای دیجیتال به همین بسنده نکرد و تنها چند ساعت بعد، با شکستن یک رکورد دیگر، به آستانه 40000 دلار رسید.

قیمت بیت کوین

این ارز دیجیتال، در حال حاضر در محدوده 40000 دلار معامله می‌شود که نسبت به ۲۴ ساعت گذشته، ۳ درصد افزایش یافته است.

در سال ۲۰۲۰ میلادی، قیمت بیت کوین بیش از ۳۰۰ درصد افزایش یافت که ۵۰ درصد از آن، تنها در ماه دسامبر صورت گرفت. تاریخ آغاز رالی صعودی بیت کوین را می‌توان ۳۰ نوامبر دانست، زمانی که این ارز دیجیتال توانست رکورد تقریباً سه ساله خود، یعنی ۱۹،۷۹۳ دلار را بشکند.

این روند صعودی، در سال جدید نیز همچنان ادامه دارد. در پنج روز اول سال ۲۰۲۱ میلادی، قیمت بیت کوین ۲۵٫۱ درصد افزایش یافت، یعنی بیش از ۷ هزار دلار!

به گفته تحلیل‌گران، شناخته‌شدن بیت کوین به عنوان طلای دیجیتال و همچنین، هجوم سرمایه‌گذاران سازمانی به بازار این ارز دیجیتال، از دلایل اصلی رکوردشکنی‌های اخیر آن هستند.

از سوی دیگر، عدم اطمینان کلان در مورد مسائل مختلف جهانی، امکان کاهش ارزش ارزهای فیات را در پی دارد که این امر نیز به نوبه خود، می‌تواند جذابیت بیت کوین را افزایش دهد.

بیت کوین، نهمین دارایی با ارزش جهان!

در حال حاضر، ارزش بازار بیت کوین برابر با ۶۸۹ میلیارد دلار است. به این معنا که، ارزش بازار این ارز دیجیتال از ارزش سهام شرکت‌های علی‌بابا (Alibaba) و برکشایر هاتاوِی (Berkshire Hathaway) هم بیشتر است و فاصله بسیار کمی با ارزش سهام شرکت تنسنت (Tencent) دارد.

۱۰ شرکت برتر جهان از لحاظ ارزش بازار سهام.

قیمت اتریوم به بالای ۱،۲۰۰ دلار رسید!

اتریوم (ETH)، دومین ارز دیجیتال بزرگ جهان از لحاظ حجم بازار نیز همچنان به روند صعودی خود ادامه می‌دهد. قیمت این آلت کوین برتر بازار در تاریخ ۶ ژانویه برای اولین بار در سه سال گذشته، از ۱،۲۰۰ دلار فراتر رفت.

نمودار کندل ۴ ساعته قیمت اتریوم در صرافی کوین‌بیس.

به گفته تحلیل‌گران، رالی بیت کوین، ارائه قراردادهای آتی اتریوم در بورس کالای شیکاگو (CME) و رشد بازار دیفای، از جمله دلایل اصلی روند صعودی اتریوم هستند.

در زمان انتشار این خبر، اتریوم با قیمت ۱،۲۰۲ دلار معامله می‌شود که نسبت به ۲۴ ساعت گذشته، بیش از ۸ درصد و طی هفته گذشته، بیش از ۶۰ درصد رشد داشته است.

با روند فعلی، پیش‌بینی می‌شود که اتریوم طی چند روز آینده رکورد تاریخی خود، یعنی ۱،۴۳۲ دلار را خواهد شکست.

اتریوم، در جمع ۱۰۰ دارایی با ارزش جهان!

رالی صعودی اخیر اتریوم، باعث شد که این ارز دیجیتال برای اولین بار در فهرست ۱۰۰ دارایی برتر جهان، از لحاظ ارزش بازار قرار بگیرد.

در حال حاضر، ارزش بازار اتریوم بیش از ۱۳۹ میلیارد دلار است که این امر، آن را به ۸۸مین دارایی با ارزش جهان تبدیل می‌کند.

فهرست دارایی‌های با ارزش جهان؛ اتریوم در جایگاه ۸۸م.

از ریپل چه خبر؟

قیمت ارز دیجیتال ریپل (XRP) در صرافی رمزارزی بیت‌فینکس (Bitfinex) توانست به ۰٫۳۲۱ دلار افزایش یابد که بالاترین قیمت آن از تاریخ ۲۵ دسامبر ۲۰۲۰ میلادی به شمار می‌رود.

نمودار کندل ۴ ساعته قیمت ریپل در صرافی بیت‌فینکس.

ریپل طی ۲۴ ساعت گذشته، بیش از ۴۲ درصد افزایش قیمت داشته است. علاوه بر این، با رسیدن ارزش بازار ریپل به بالای ۱۴ میلیارد دلار، این ارز دیجیتال توانست برتری خود نسبت به لایت‌ کوین (LTC) را حفظ کرده و همچنان در جایگاه چهارم فهرست برترین ارزهای دیجیتال جهان باقی بماند.

با این حال، ریپل هنوز بیش از ۶۳ درصد با اوج نوامبر خود، یعنی ۰٫۷۸۳ دلار فاصله دارد.

در این میان، اخبار حذف این ارز دیجیتال از فهرست صرافی‌ها نیز همچنان به گوش می‌رسد. در جدیدترین مورد، پلتفرم معاملاتی و ارائه‌دهنده خدمات کیف پول ارزهای دیجیتال Blockchain.com اعلام کرده است که ریپل را از فهرست دارایی‌های تحت پشتیبانی خود حذف کرده و از تاریخ ۱۴ ژانویه، معاملات این ارز دیجیتال را متوقف خواهد کرد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments