مقایسه رشد بیت کوین با شرکت اپل

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گفته یورین تیمر، مدیر اجرایی شرکت Fidelity، بیت کوین و اپل ممکن است فناوری‌هایی کاملا متفاوت باشند اما مسیرهای مشابهی را طی می‌کنند.

به گزارش وب سایت یو تودی، جورین تیمر، یکی از مدیران شرکت سرمایه‌گذاری فیدلیتی، تحلیلش از بیت کوین را در توییتر منتشر کرد. او می‌گوید با وجود کاهش قیمت، تعداد آدرس‌های فعال بیت‌کوین به طور پیوسته به رشد خود ادامه می‌دهد. این مدیر برجسته روند رو به رشد BTC را با شرکت اپل مقایسه می‌کند. تیمر از رشد خیره‌کننده اپل در سه دهه گذشته به عنوان نمونه دیگری از مسیر رشد به سبک منحنی S نام برد.

منحنی S یک مدل ریاضی است که برای نشان دادن رشد در زمینه‌های مختلف استفاده می‌شود. این الگو به بررسی، معرفی و پذیرش فناوری‌های خاصی مانند تلفن همراه و اینترنت کمک می‌کند.

مدیر اجرایی شرکت فیدلیتی تخمین زده است که کمپانی اپل از سال 1996 رشد 53 برابری را در فروش محصولات خود تجربه کرده است. این در حالی است که طی این مدت ارزش بازار این شرکت 1699 برابر شده است. همچنین تیمر به این موضوع اشاره می‌کند که قیمت اپل همزمان با رشد فروش و رشد ارزش‌گذاری ارتقا یافته است. او در تحلیل خود گفته است:

قیمت اپل از سال 1996 تاکنون 1457 برابر رشد کرده است در حالی که نسبت قیمت به میزان فروش در همان بازه زمانی 30 برابر شده است. در حقیقت با افزایش قیمت محصولات اپل، شاهد رشد حجم فروش هم بوده‌ایم.

او سپس ارزش بیت کوین را به همین شکل مورد بررسی قرار می‌دهد و اعلام می‌کند ارزش یک شبکه خاص با مجذور تعداد کاربران در ارتباط است:

ارزش شبکه بیت کوین از سال 2011 تقریبا 867 برابر افزایش یافته است. این در حالی است که قیمت این رمزارز طی همین مدت 640633 برابر شده است. اگر مجذور 867 را محاسبه کنیم، عدد 751111 به دست می‌آید. این تقریباً مطابق با افزایش قیمت 640633 برابری BTC است.

تیمر در نهایت نتیجه می‌گیرد که بیت کوین و اپل با وجود فعالیت در عرصه‌های مختلف اما مسیر رشد مشابهی را طی می‌کنند.

امکان ثبت رکورد 100 هزار دلار هنوز وجود دارد

ماه اکتبر تیمر در مصاحبه‌ای با خبرگزاری CNBC پیش بینی کرد که قیمت بیت کوین در سال 2023 به 100 هزار دلار خواهد رسید. مدیر اجرایی فیدلیتی بیت کوین را نسخه‌ای به‌روزشده از طلا می‌داند. طلا همچنان به عنوان یک دارایی امن سنتی شناخته می‌شود.

با این حال، علی‌رغم افزایش استفاده از بیت کوین به عنوان ارز پرداختی، تیمر متقاعد شده است که این ارز دیجیتال تهدیدی برای دلار نخواهد بود. او پیش‌بینی می‌کند که مشهورترین رمزارز کریپتو به دلار کمک خواهد کرد تا سلطه خود را حفظ کند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments