روز سبز بازار ارزهای دیجیتال| بیت کوین و اتریوم رکورد شکستند!

زمان مطالعه: 3 دقیقه

همزمان با عرضه عمومی سهام صرافی کوین بیس (Coinbase) در بازار سهام نزدک (Nasdaq)، بازار ارزهای دیجیتال به رنگ سبز درآمد و بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH) و چند آلت کوین‌ دیگر، موفق به ثبت رکوردهای قیمتی جدیدی شدند.

قیمت بیت کوین در آستانه ۶۵ هزار دلار!

به نظر می‌رسید که قیمت بیت کوین، ارز دیجیتال برتر جهان، برای مدتی زیر سطح ۶۰ هزار دلار متوقف شده است. بیشتر تلاش‌های صورت گرفته برای غلبه بر مقاومت این سطح با شکست همراه بود که همین موضوع، باعث شد قیمت بیت کوین به سطوح پایین‌تر سقوط کند. با این حال، در چند روز گذشته وضعیت به کلی تغییر کرد و بیت کوین موفق شد از این سطح مقاومتی مهم عبور کند.

پس از تثبیت قیمت بیت کوین در سطوح بالاتر از ۶۰ هزار دلار برای یك یا دو روز، این ارز دیجیتال توانست از اوج قبلی خود نیز عبور کرده و به قیمت‌های بالاتر از ۶۱،۸۰۰ دلار دست یابد.

همان‌‌طور که دیروز گزارش شد، دقیقاً یک ماه پس از ثبت رکورد قبلی، بیت کوین موفق شد رکورد تاریخی جدیدی را در حدود ۶۳،۴۷۸ دلار به ثبت برساند. اما، این ارز دیجیتال به همین بسنده نکرد.

در تاریخ ۱۴ آوریل، بیت کوین روند صعودی خود را همچنان ادامه داد و تازه‌ترین رکورد خود را در ۶۴،۷۵۸ دلار ثبت کرد.

نمودار کندل ۴ ساعته قیمت بیت کوین در صرافی بیت استمپ (Bitstamp).

طبق معمول، این عملکرد چشمگیر ارزش بازار بیت کوین را نیز تحت تأثیر قرار داد و باعث شد که این رقم، با ۲٫۶۲ درصد رشد در ۲۴ ساعت گذشته به ۱٫۲۳ تریلیون دلار برسد. با این حال، میزان تسلط بیت کوین بر بازار ارزهای دیجیتال به ۵۴٫۵ درصد کاهش یافت؛ چون آلت کوین‌ها نیز در ۲۴ ساعت گذشته عملکرد چشمگیری را از خود به نمایش گذاشته‌اند.

قیمت اتریوم به ۲،۴۰۰ دلار رسید!

همان‌طور که گفته شد، امروز رنگ سبز بر بازار ارزهای دیجیتال حاکم بوده است.

اتریوم، آلت کوین برتر بازار، توانست با ۹ درصد افزایش قیمت در ۲۴ ساعت گذشته، رکورد تاریخی جدیدی را در ۲،۴۰۰ دلار به ثبت برساند.

قیمت ریپل (XRP) نیز با بیش از ۲۰ درصد رشد به حدود ۲ دلار رسید که بالاترین قیمت این ارز دیجیتال در سه سال گذشته است. کاردانو (ADA) نیز موفق شد با ۱۵ درصد افزایش قیمت، به رکورد جدید ۱٫۵ دلار دست یابد. علاوه بر این، بایننس کوین (BNB) با ۳ درصد، پولکادات (DOT) با ۸ درصد، یونی سواپ (UNI) با ۲٫۵ درصد، لایت کوین (LTC) با ۱۰ درصد و استلار (XLM) با ۹ درصد، همگی در وضعیت سبز قرار دارند.

بررسی اجمالی بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته.

البته لازم به ذکر است که در بازه زمانی ۲۴ ساعته، دوج کوین (DOGE) بهترین عملکرد را داشته و قیمت این ارز دیجیتال با بیش از ۷۵ درصد رشد، به بالاترین سطح تاریخی خود در حدود ۰٫۱۳ دلار رسیده است.

در نهایت، ارزش کل بازار ارزهای پیجیتال نیز رکورد جدیدی را در بالاتر از ۲٫۲۵ تریلیون دلار ثبت کرد. به این ترتیب، ارزش کل بازار ارزهای پیجیتال از ارزشمندترین شرکت جهان – اپل – پیشی گرفت.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments