توقف معاملات توکن‌های سهام در صرافی بایننس!

زمان مطالعه: 3 دقیقه

معاملات توکن‌های سهام که اخیراً در صرافی بایننس (Binance) راه‌اندازی شده بود، به زودی متوقف خواهد شد.

بایننس روز جمعه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که گزینه خرید توکن‌های سهام در وب‌سایت Binance دیگر در دسترس نیست و از تاریخ ۱۴ اکتبر سال جاری، این صرافی از فروش این نوع توکن‌ها پشتیبانی نخواهد کرد.

بایننس هیچ دلیلی برای این اقدام خود عنوان نکرده و تنها اعلام کرده است که می‌خواهد بر روی سایر محصولات خود تمرکز کند.

در اطلاعیه صرافی بایننس آمده است:

کاربرانی که در حال حاضر توکن این سهام‌ها را در اختیار دارند، می‌توانند آنها را طی ۹۰ روز آینده بفروشند یا نگهداری کنند. از تاریخ ۱۴ اکتبر به بعد، کاربران دیگر نخواهند توانست موقعیت معاملاتی خود را ببندند. پس از آن، تمام موقعیت‌های معاملاتی توکن‌های سهام در Binance بسته خواهند شد.

در ماه آوریل سال جاری، صرافی بایننس با ارائه یک محصول جدید در پلتفرم خود، به کاربران این امکان را داد تا توکن‌های دیجیتالی سهام شرکت‌های بزرگ را معامله کنند. این محصول، کار خود را با پشتیبانی از توکن سهام شرکت تسلا آغاز کرد و سپس، با اضافه کردن سهام شرکت‌های کوین بیس، اپل، مایکروسافت و مایکرواستراتژی، گسترش یافت.

با این حال، در اواخر ماه آوریل، گزارش‌هایی منتشر شد مبنی بر این‌که نهادهای نظارتی اروپا و انگلیس در حال بررسی دقیق انطباق توکن‌های سهام عرضه‌شده در صرافی بایننس با قوانین اوراق بهادار هستند. در آن زمان، سازمان نظارت بر امور مالی فدرال آلمان (BaFin) گفته بود:

در صورتی که این توکن‌ها قابل انتقال باشند، می‌توانند در یک صرافی رمزارزی مبادله شوند، اما اگر مانند سود سهام یا تسویه حساب‌های نقدی دارای حقوق اقتصادی هستند، اوراق بهادار محسوب شده و مشروط به ارائه پرونده فعالیت خود می‌باشند.

در بهار و تابستان سال ۲۰۲۱ میلادی، بایننس به شدت زیر ذره‌بین نهادهای نظارتی بوده است. در این میان، چندین کشور علیه این صرافی وارد عمل شده یا انطباق فعالیت‌های آن با قوانین را مورد بررسی قرار داده‌اند.

در ماه ژوئن، سازمان رفتار مالی (FCA) انگلیس به بایننس دستور داد تا تمام فعالیت‌های خود را در این کشور متوقف کند. در همان ماه، آژانس خدمات مالی ژاپن نیز بایننس را به فعالیت و ارائه خدمات بدون مجوز در این کشور متهم کرد. علاوه بر این، اقدامات علیه بایننس در انتاریوی کانادا نیز باعث شد که این صرافی فعالیت خود را در این ایالت متوقف کند.

به تازگی، والتر بلومبرگ (Walter Bloomberg) نیز در توییتی ادعا کرده است:

کمیسیون بورس و اوراق بهادار هنگ کنگ می‌گوید هیچ مجوزی برای فعالیت قانونی بایننس در هنگ کنگ ثبت نشده است.

در صورت صحت این ادعا، می‌توان گفت که افزایش فشارهای نظارتی بر بزرگترین پلتفرم معاملات رمزارز در جهان، موجب افت عملکرد این صرافی محبوب شده است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

2 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments

عجب داستانی شده بوده

سایت خوبی دارید خداقوت