زمان مطالعه: 2 دقیقه

صرافی بایننس در چین مسدود شد!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

در تاریخ ۸ ژوئیه، کاربران صرافی بایننس (Binance) در چین متوجه شدند که وب‌سایت این صرافی مسدود شده و برای ورود به سیستم باید از VPN استفاده کنند.

به گفته کالین وو (Colin Wu)، روزنامه‌نگار حوزه ارزهای دیجیتال در چین، به دلیل مسدود شدن رابط‌های برنامه‌نویسی کاربردی (API) بایننس، برنامه تلفن همراه این صرافی نیز در حال حاضر غیرقابل دسترسی است.

طبق گزارش‌ها، دیوار آتش بزرگ چین، موسوم به پروژه سپر طلایی که به سانسور اینترنت در این کشور می‌پردازد، دسترسی کاربران به صرافی رمزارزی بایننس را مسدود کرده است.

binance-blocked-in-china

البته لازم به ذکر است که دسترسی به صرافی‌های رقیب بایننس، مانند هوبی (Huobi) و اوکی‌اکس (OKEx) هنوز در چین امکان‌پذیر است.

همان‌طور که پیش‌تر گزارش شد، ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی در چین اوایل ماه ژوئن جستجوی کلمات کلیدی برای بایننس و سایر صرافی‌های رمزارزی محبوب را در لیست سیاه قرار داد.

مسدود کردن صرافی بایننس بخشی از سرکوب گسترده صنعت ارزهای دیجیتال در چین است. مقامات این کشور، ماه گذشته نیز از ممنوعیت صنعت استخراج بیت کوین در داخل مرزهای چین خبر داده بودند.

دفتر مرکزی بایننس، یکی از بزرگترین صرافی‌های رمزارزی جهان از لحاظ حجم معاملات، ابتدا در چین قرار داشت، اما پس از اعلام ممنوعیت ارزهای دیجیتال در این کشور در سال ۲۰۱۷ میلادی، این صرافی مجبور شد مقر و فعالیت‌های خود را به کشور دیگری انتقال دهد.

در روزهای گذشته، صرافی بایننس زیر ذره‌بین نهادهای مالی و نظارتی کشورهای مختلف بوده و هشدارهایی را از سوی آنها دریافت کرده است. همچنین، اوایل هفته جاری، چند بانک بزرگ در انگلیس، از جمله بارکلیز (Barclays) و سانتاندر انگلیس (Santander UK)، از توقف ارائه خدمات خود به این صرافی خبر دادند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments