فعالیت صرافی بایننس در مالزی ممنوع اعلام شد!

زمان مطالعه: 3 دقیقه

کمیسیون اوراق بهادار مالزی (SC) صرافی رمزارزی بایننس (Binance) را به فعالیت غیرقانونی در این کشور متهم کرده است.

بر اساس گزارش‌های منتشرشده در تاریخ ۳۰ ژوئیه، کمیسیون SC با انتشار بیانیه‌ای خواستار توقف فعالیت صرافی بایننس و تمامی نهادهای وابسته به آن در این کشور شد.

در این بیانیه، کمیسیون SC مالزی اظهار داشت که بایننس علی‌رغم هشدارهای قبلی این سازمان به فعالیت خود در این کشور ادامه می‌دهد. در واقع، این کمیسیون در ژوئیه سال ۲۰۲۰ میلادی اعلام کرده بود که بایننس مجوز فعالیت در مالزی را ندارد.

حال در بیانیه جدید، کمیسیون SC به بایننس ۱۴ روز کاری فرصت داده است تا وب‌سایت و برنامه تلفن همراه خود را در مالزی غیرفعال کرده و همچنین، هرگونه تبلیغات رسانه‌ای برای خدمات خود را در این کشور متوقف کند.

در این بیانیه، همچنین از چانگ‌پنگ ژائو (Changpeng Zhao)، مدیر عامل بایننس، خواسته شده تا از انطباق کامل فعالیت‌های این صرافی با این دستور اطمینان حاصل کند.

بایننس به تسهیل پول‌شویی برای برنامه‌های شرط‌بندی متهم شد!

به گزارش بلومبرگ، نهاد مبارزه با پول‌شویی هند در حال بررسی این موضوع است که آیا صرافی بایننس با پول‌شویی‌های صورت گرفته از طریق برنامه‌های شرط‌بندی در این کشور ارتباطی دارد یا خیر. طبق گزارش‌ها، مدیران بایننس قرار است توسط اداره اجرای احکام این کشور مورد بازجویی قرار بگیرند.

در حال حاضر، مقامات هندی در حال بررسی برنامه‌های شرط‌بندی چینی فعال در این کشور هستند. طی ۱۰ ماه اخیر، این برنامه‌ها بیش از ۱۳۴ میلیون روپیه را از کاربران جمع‌آوری کرده‌اند و بخشی از این سرمایه از طریق صرافی هندی وزیر ایکس (WazirX) پول‌شویی شده است. این صرافی که دو سال پیش توسط بایننس خریداری شد، در حال حاضر تحت بررسی قرار گرفته است.

بایننس ارائه خدمات معاملات آتی را در کشورهای اروپایی متوقف می‌کند!

به گزارش بلومبرگ، بایننس دیگر خدمات معاملات آتی و مشتقه ارزهای دیجیتال را در کشورهای اروپایی ارائه نخواهد داد. به این ترتیب، کاربران این صرافی در کشورهای آلمان، ایتالیا و هلند دیگر نمی‌توانند در بازار معاملات آتی بایننس حساب جدید باز کنند.

این تصمیم در حالی اتخاذ شده که صرافی بایننس در ماه‌های گذشته، به شدت زیر ذره‌بین نهادهای نظارتی بوده است. در این میان، چندین کشور علیه این صرافی وارد عمل شده یا انطباق فعالیت‌های آن با قوانین را مورد بررسی قرار داده‌اند.

به دنبال انتشار این اخبار، چانگ‌پنگ ژائو، با اشاره به تلاش‌های این صرافی برای حل این مشکلات، از آمادگی بایننس برای همکاری با تنظیم‌کنندگان امور مالی در سراسر جهان خبر داد. ژائو همچنین اعلام کرده که اگر شرکت وی موفق به یافتن فردی بهتر و با تجربه‌تر در زمینه تنظیم مقررات و انطباق با قوانین شود، حتی آماده است از سمت مدیر عاملی بایننس کناره‌گیری کند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments