تحریم جدید آمریکا برای رمزارزها!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

دولت ایالات متحده در تلاش برای مهار حملات باج افزاری، قصد دارد تحریم‌هایی را برای حوزه ارزهای دیجیتال اعمال کند.

به گزارش وال استریت ژورنال، دولت جو بایدن مجموعه‌ای از اقدامات را برای کاهش حملات باج افزاری برنامه‌ریزی کرده است. طبق گزارش‌ها، وزارت خزانه‌داری ایالات متحده این اقدامات را هفته آینده منتشر خواهد کرد.

در گزارش وال استریت ژورنال آمده است که این تحریم‌ها کل صنعت رمزارزها را هدف قرار نداده و تنها اهداف خاصی را دنبال می‌کنند. همچنین گزارش شده است که اعمال مقررات بیشتر در زمینه مبارزه با پولشویی نیز می‌تواند به کاهش استفاده از رمزارزها برای پرداخت باج کمک کند. با این حال، سخنگوی وزارت خزانه‌داری در مورد نحوه استفاده از این تحریم‌ها برای جلوگیری از حملات باج افزاری یا پرداخت باج، توضیحی نداد.

طبق گزارش‌ها، این اقدامات با توصیه کارشناسان صنعت رمزارزها مطابقت دارند. مایکل دنیل (Michael Daniel)، رئیس و مدیرعامل اتحادیه تهدیدات سایبری (Cyber Threat Alliance) – گروهی متشکل از کارشناسان امنیت سایبری – در ماه ژوئن اعلام کرد که تلاش‌ها برای ممنوعیت کلی ارزهای دیجیتال بی‌نتیجه خواهند بود.

وی گفت:

به نظر من، ما باید تعادل مناسبی را میان نوآوری‌هایی که ارزهای دیجیتال به همراه دارند، مزایایی که ارائه می‌دهند و محافظت از سیستم‌های مالی برای مقابله با فعالیت‌های مجرمانه مانند پولشویی، ایجاد کنیم.

اتحادیه تهدیدات سایبری یکی از گروه‌هایی بود که کارگروه مبارزه با حملات باج افزاری را تشکیل داد و در بهار سال جاری، گزارشی را منتشر کرد مبنی بر این‌که، تقویت قوانین شناخت مشتریان و مبارزه با پولشویی، مؤثرتر از ممنوعیت مستقیم رمزارزها است.

از سوی دیگر، دولت بایدن نیز اوایل تابستان امسال اعلام کرد که وزارت خزانه‌داری و وزارت دادگستری در حال تحقیق درباره باج افزارها بوده و به دنبال راه‌هایی برای کاهش این نوع جرایم سایبری در پی چندین حمله بزرگ هستند.

کسب و کارهای زیرساختی و کلیدی مانند خطوط لوله گاز بین ایالتی، شرکت‌های سیستم‌های کامپیوتری و کارخانه‌های فراوری گوشت، از جمله قربانیانی بودند که اوایل سال جاری هدف حمله باج افزاری قرار گرفتند و برای دریافت کلیدهای رمزگشایی فایل‌های خود، مجبور به پرداخت باج در قالب رمزارز شدند.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments