استقبال روزافزون از بازی‌های بلاکچینی| اکسی اینفینیتی رکورد شکست!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

روز شنبه ۱۰ ژوئیه، توکن اکسی (AXS)، ارز دیجیتال اختصاصی پلتفرم گیمینگ اکسی اینفینیتی (Axie Infinity) با بیش از ۴۵ درصد رشد توانست رکورد جدیدی را ثبت کند و به بالاترین قیمت تاریخی خود در ۱۹٫۵۲ دلار برسد.

البته در زمان انتشار این خبر، قیمت توکن اکسی حدود ۱۰ درصد اصلاح شده و به ۱۷٫۵ دلار کاهش یافته است.
axie-infinity-sets-ath
نمودار کندل ۴ ساعته قیمت توکن اکسی (AXS).

اکسی اینفینیتی یک بازی جهان باز با الهام از پوکمون (Pokémon) است که در نسخه‌های ویندوز، مک، iOS و اندروید عرضه شده است. در این بازی، بازیکنان هیولاهای کوچک و توکنیزه شده‌ای را به نام اکسی‌ها (Axies) بزرگ کرده، آموزش می‌دهند و در نهایت، این اکسی‌ها با یکدیگر رقابت می‌کنند.

بازی اکسی اینفینیتی در اواخر ماه ژوئن سر و صدای زیادی را به پا کرد و در حال حاضر، بیش از ۲۵۰ هزار بازیکن فعال روزانه دارد. گران‌ترین اکسی این پلتفرم تاکنون، در ازای ۳۰۰ واحد اتریوم (ETH) فروخته شده که معادل با تقریبا ۶۳۳ هزار دلار است.

موفقیت این بازی با توجه به موانع موجود برای ورود به آن، چشمگیر بوده است. اولین قدم برای داشتن یک اکسی، تهیه سه توکن غیر قابل تعویض (NFT) است که با توجه به قیمت آنها، کار چندان ساده‌ای نیست؛ چراکه ارزان‌ترین این توکن‌ها ۰٫۱۰۱۴ واحد ETH یا حدود ۲۱۴ دلار ارزش دارد.

توکن مدیریتی این پلتفرم که با نام اختصاری AXS شناخته می‌شود، در ماه نوامبر سال گذشته و در جریان فروش آن در صرافی بایننس (Binance) راه‌اندازی شد. AXS مخفف Axie Infinity Shards است. این پلتفرم در ازای هولد کردن توکن AXS به بازیکنان پاداش می‌دهد.

ارز دیجیتال AXS یک توکن ERC-20 مبتنی بر اتریوم و قابل تعویض است، به این معنی که این توکن با هیولای اکسی متفاوت است؛ چون آنها توکن‌های غیر قابل تعویض هستند. در واقع، در این بازی بیش از یک میلیون هیولای اکسی از نوع توکن NFT وجود دارد.

طی یک هفته گذشته، توکن‌های بازی‌ها عملکرد قابل توجهی را از خود به نمایش گذاشتند. اگرچه بازی‌های مبتنی بر بلاکچین برای ورود به بازار با موانع مختلف اقتصادی و تکنولوژیکی مواجه هستند، اما رشد چشمگیر و افزایش روزافزون علاقه کاربران به این بازی‌ها، می‌تواند نویدبخش آینده‌ای درخشان برای آنها باشد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments