۳ عامل رکوردشکنی‌های پی در پی اولانچ در روزهای اخیر!

زمان مطالعه: 3 دقیقه

روز جمعه ۱۷ سپتامبر، قیمت ارز دیجیتال اولانچ (AVAX) به بالاترین سطح تاریخی خود در ۶۸٫۸۹ دلار رسید.

پروژه ارز دیجیتال اولانچ که به عنوان یکی از شبکه‌های رقیب اتریوم شناخته می‌شود، طی چند ماه گذشته رشد قابل‌توجهی داشته است. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده در وبسایت این پروژه، پروتکل لایه اول اولانچ قادر به پردازش بیش از ۴،۵۰۰ تراکنش در ثانیه (TPS) است.

داده‌های بازار نشان می‌دهند که از زمان ثبت کف قیمتی ۳۲٫۱ دلاری در تاریخ ۷ سپتامبر، قیمت ارز دیجیتال AVAX بیش از ۱۱۱ درصد افزایش یافته و به بالاترین سطح خود در تاریخ ۱۷ سپتامبر صعود کرده است. علاوه بر این، حجم معاملات روزانه اولانچ نیز با یک رشد ۲۰۰ درصدی به ۲٫۸ میلیارد دلار رسیده است.
avalanche-avax-hit-a-new-ath
نمودار کندل ۴ ساعته قیمت ارز دیجیتال اولانچ در صرافی بایننس (Binance).
اولانچ با ارزش بازار ۱۴٫۳ میلیارد دلاری خود، در حال حاضر در جایگاه سیزدهم فهرست ارزهای دیجیتال برتر بازار قرار دارد.

به گفته تحلیلگران، سه عامل موجب رشد قیمتی چشمگیر AVAX در روزهای اخیر شده است که در ادامه به معرفی آنها می‌پردازیم.

سرمایه‌گذاری‌های هنگفت در پروژه اولانچ

جهش سریع قیمت AVAX پس از انتشار این خبر آغاز شد که برخی از شرکت‌های سرمایه‌گذاری بزرگ از جمله پلی‌چین کپیتال (Polychain Capital)، تری اروز کپیتال (Three Arrows Capital) و دراگون‌فلای کپیتال (Dragonfly capital) در دوره جذب سرمایه ۲۳۰ میلیون دلاری این پروژه شرکت کرده‌اند.

این بیشترین سرمایه‌گذاری انجام‌شده در اکوسیستم اولانچ تا به امروز است و نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران بزرگ سازمانی علاقه زیادی به این رقیب اتریوم دارند.

شبکه اولانچ به صورت میان زنجیره‌ای با اتریوم سازگار است. به این معنی که هرگونه توکن یا پروژه‌ای که بر بستر اتریوم کار می‌کند، می‌تواند به طور کامل به اکوسیستم اولانچ مهاجرت کرده و از قابلیت‌های بیشتر آن از جمله توان عملیاتی بالاتر و کارمزد پایین‌تر، بهره‌مند شود.

مهاجرت نقدینگی و افزایش ارزش کل دارایی‌های قفل‌شده در اولانچ

دومین دلیل برای رشد چشمگیر ارز دیجیتال AVAX، مهاجرت مداوم دارایی‌ها از شبکه‌هایی مانند اتریوم به اولانچ است.

داده‌های ارائه‌شده توسط پلتفرم دیفای لاما (Defi Llama) نشان می‌دهند که ارزش کل دارایی‌های قفل‌شده (TVL) در اکوسیستم اولانچ از تاریخ ۱۹ آگوست به سرعت در حال افزایش بوده و در تاریخ ۱۶ سپتامبر به رکورد جدید ۲٫۱۷ میلیارد دلار رسیده است.
avalanche-avax-hit-a-new-ath
ارزش کل دارایی‌های قفل‌شده در اکوسیستم اولانچ.

افزایش ارزش کل دارایی‌های قفل‌شده در این اکوسیستم عمدتا به دلیل راه‌اندازی و رشد چندین پروتکل موفق دیفای در اولانچ از جمله بنکی (QI)، تریدر جو (JOE) و پانگولین (PNG) بوده است.

همکاری با پروژه‌های رمزارزی دیگر

سومین عاملی که به افزایش قیمت AVAX کمک کرده است، همکاری‌ها و ادغام اولانچ با برخی از پروژه‌های رمزارزی دیگر است که سرمایه‌گذاران را به وجد آورده و این پروژه را بیشتر مورد توجه قرار داده است.

به عنوان مثال، اکوسیستم توکن‌های غیر قابل تعویض (NFT) اولانچ اخیرا با همکاری شرکت معروف کارت‌های معاملاتی تاپس (Topps) راه‌اندازی شد.

همچنین، در جامعه آوه (Aave) – یکی از پروتکل‌های برتر دیفای – رأی‌گیری در حال انجام است مبنی بر این‌که، آیا سرمایه‌گذاران می‌خواهند توکن AAVE در شبکه اولانچ راه‌اندازی شود یا خیر. تأیید و راه‌اندازی این توکن در بستر اولانچ نیز می‌تواند منجر به افزایش بیشتر نقدینگی و ارزش کل دارایی‌های قفل‌شده در این شبکه شود؛ چراکه در این صورت، انتقال توکن‌های AAVE ذخیره‌شده در اتریوم به اولانچ امکان‌پذیر خواهد شد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments