سبد سرمایه‌گذاری کارآفرین رمزارزی چیست؟

زمان مطالعه: 4 دقیقه

اولگ بویتسف (Oleg Boytsov)، مدیرعامل آرتی‌فکت (Artyfact)، در مصاحبه اخیر خود در مورد متاورس‌های مبتنی بر گیم‌فای (ترکیب گیمینگ و دیفای) و نقش آنها در آینده صنعت کریپتو و گیمینگ، صحبت کرده است.

به گزارش سایت یوتودِی، آرتی‌فکت یک پروژه متاورسی مبتنی بر گیم‌فای، با یک اقتصاد مبتنی بر توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) است.

در ادامه، بخشی از مصاحبه بویتسف را می‌خوانیم.

سوال: چرا تصمیم گرفتید در حوزه ارزهای دیجیتال فعالیت کنید؟

بویتسف: من همیشه به فناوری مدرن علاقه داشتم و بنابراین، در دانشگاه رشته فناوری اطلاعات را انتخاب کردم. من ابتدا در سال ۲۰۱۶ در مورد بیت کوین شنیدم و بلافاصله از ایده غیرمتمرکزسازی آن الهام گرفتم. من شروع به مطالعه فناوری بلاکچین کردم. سپس، در سال ۲۰۱۷ صندوق رمزارزی خودم را افتتاح کردم که تا به امروز با موفقیت کار می‌کند و به طور کلی، تنها چیزی که در مورد آن متاسفم، این است که زودتر در مورد بیت کوین و بلاکچین مطلع نشدم.

سوال: کمی بیشتر در مورد پروژه خود به ما بگویید.

بویتسف: من مدیرعامل و خالق ایده آرتی‌فکت هستم؛ یک متاورس مبتنی بر گیم‌فای، با یک اقتصاد مبتنی بر NFT. آرتی‌فکت یک دنیای مجازی است که آینده را به تصویر می‌کشد. این متاورس به دو منطقه شهری و بازی تقسیم شده است. در مناطق شهری، شهروندان می‌توانند از نمایشگاه‌های NFT، بازارهای سه‌بعدی، زمین‌های مجازی و غیره، دیدن کرده و در رویدادهای مختلف از جمله کنسرت‌ها و اجتماعات، شرکت کنند. علاوه بر این، شهروندان همچنین می‌توانند برای کسب درآمد، بازی‌های مختلفی را انجام دهند. بازی‌های این متاورس به ۳ نوع تقسیم می‌شوند: بتل رویال، رقابتی و ماجراجویی.

سوال: چه چیزی آرتی‌فکت را از متاورس‌های قبلی متمایز می‌کند؟

بویتسف: علاوه بر ویژگی‌های استاندارد متاورس‌ها، مانند خرید زمین و دارایی، استفاده از آواتار، برگزاری رویدادها و غیره، متاورس ما دارای ویژگی‌های متمایز یا حتی می‌توان گفت، مزایایی است. آرتی‌فکت بر روی موتور بازی‌سازی Unreal Engine 5 ساخته شده است. این موتور بالاترین سطح جزئیات را در دنیای مجازی ارائه می‌دهد. بازی‌های NFT محور نیز یکی دیگر از ویژگی‌های متمایز ما هستند. در واقع، بازیکنان می‌توانند با بازی‌های با کیفیت AAA، نسبت به کسب درآمد اقدام کنند. علاوه بر بازی‌ها، آرتی‌فکت توانایی ایجاد بازارهای سه‌بعدی NFT را نیز دارد.

سوال: ممکن است در مورد توکن ARTY بیشتر توضیح دهید؟

بویتسف: توکن ARTY، توکن بومی متاورس آرتی‌فکت است. در مجموع ۱۰۰ میلیون توکن ARTY صادر شده است. از این توکن می‌توان برای انجام تمام پرداخت‌ها در این اکوسیستم، دریافت جوایز درون بازی و همچنین، برای رای دادن به تصمیم‌گیری‌های مختلف، استفاده کرد. علاوه بر این، امکان استیکینگ ARTY و کسب پاداش و امتیازات مختلف در ازای آن هم وجود دارد.

سوال: در مورد دستاوردهای پروژه خود تاکنون بگویید.

بویتسف: در عرض دو ماه توانستیم بیش از ۱۰۰ هزار مشترک (subscriber) در شبکه‌های اجتماعی خود داشته باشیم. ما همچنین برای همکاری با شرکت‌های بزرگ زیادی مذاکره کرده‌ایم و این تنها آغاز راه است.

سوال: برنامه‌های اصلی شما برای سال جاری چیست؟

بویتسف: هدف اصلی این است که نسخه بتای متاورس خود را راه‌اندازی کنیم. علاوه بر این، افزودن توکن ARTY به لیست صرافی‌های بزرگ نیز در لیست برنامه‌های اصلی قرار دارد.

سوال: متاورس‌ها چگونه بر کل صنعت ارزهای دیجیتال تأثیر می‌گذارند؟

بویتسف: هر سال که می‌گذرد، بشر به صورت عمیق‌تری در دنیای دیجیتال غوطه‌ور می‌شود. من فکر می‌کنم که توسعه متاورس‌ها، گام بعدی در این غوطه‌ور شدن در دنیای دیجیتال است. حتی بسیاری بر این باورند که در آینده این فناوری به حدی توسعه می‌یابد که دیگر نمی‌توان دنیای مجازی را از دنیای واقعی متمایز کرد و متاورس‌ها حتی می‌توانند جایگزین دنیای واقعی ما شوند. اما هنوز حداقل چند دهه با آن فاصله داریم. من فکر می‌کنم فناوری وب ۳ و NFTها، بخش جدایی‌ناپذیری از متاورس هستند و به همین دلیل با هم تکامل خواهند یافت.

سوال: آیا پرتفوی رمزارزی دارید؟

بویتسف: بله. من ترجیح می‌دهم تقریباً نیمی از وجوه خود را در بیت کوین، بایننس کوین و اتریوم نگه دارم. و بقیه را بین پروژه‌هایی تقسیم می‌کنم که امیدوارکننده به نظر می‌رسند و سعی می‌کنم در مراحل اولیه روی آنها سرمایه‌گذاری کنم، یعنی در مراحل ICO یا IDO. به عنوان مثال، من در پروژه‌های Sandbox، Blocktopia، My Neighbor Alice و غیره، سرمایه‌گذاری کرده‌ام.

سوال: به نظر شما قیمت بیت کوین در پایان سال جاری چقدر خواهد بود؟

بویتسوف: در نمودار ماهانه، بیت کوین هنوز در یک روند صعودی قرار دارد و به طور کلی، من فکر می‌کنم اگر قیمت آن در آینده نزدیک به زیر ۳۰ هزار دلار سقوط نکند، ممکن است شاهد حرکت این رمزارز به سمت اوج‌های تاریخی جدید باشیم.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments