۵ روش برای آن‌که در بازار رمزارزها احمق نباشیم

زمان مطالعه: 2 دقیقه

همان‌طور که می‌دانید در بسیاری از کشورها، «روز دروغ آوریل» به عنوان یک روز ویژه برای گفتن دروغ، در تاریخ یکم آوریل گرامی داشته می‌شود. این دروغ‌ها جنبه شوخی دارند و برای سرگرمی هستند. بنابراین، باور کردن آنها پیامدهای زیادی نمی‌تواند داشته باشد. اما اگر شما فریب شوخی‌ها و دروغ‌های مجرمان رمزارزی را بخورید، چه اتفاقی می‌افتد؟ مطمئنا قربانی کلاهبرداری می‌شوید و در دنیای ارزهای دیجیتال به عنوان «احمق کریپتو» شناخته خواهید شد!

به گزارش سایت آنالیتیک اینسایت، در حال حاضر هزاران ارز دیجیتال در بازار پرنوسان کریپتو وجود دارد. در همین حال، مجرمان مشتاقانه به دنبال سرمایه‌گذاران مبتدی و ناآگاه هستند تا وجوه آنها را بدزدند. برای جلوگیری از چنین اتفاقاتی، در ادامه چند روش محافظت از دارایی‌های رمزارزی از دست کلاهبرداران را معرفی می‌کنیم.

۱. به تبلیغات جعلی اعتماد نکنید!

یک احمق کریپتو کسی است که به تبلیغات ارزهای دیجیتال جعلی اعتماد می‌کند. تبلیغات جعلی متعددی در بازار پرنوسان کریپتو با هدف به دام انداختن سرمایه‌گذاران ناآگاه انجام می‌شود. برای جلوگیری از چنین مشکلاتی، هنگام جستجوی ارزهای دیجیتال، از کلیک بر روی محتواهای تبلیغاتی در مرورگر اینترنت خود اجتناب کنید.

۲. به مطالب ارسالی در رسانه‌های اجتماعی اعتماد نکنید!

یک احمق کریپتو کسی است که به پست‌های ارسالی توسط مجرمان در رسانه‌های اجتماعی اعتماد می‌کند. لازم است که بدانید که هیچ شرکت ارائه‌دهنده خدمات کیف پول یا صرافی رمزارزی، از طریق حساب‌های رسانه‌های اجتماعی با سرمایه‌گذاران کریپتو تماس نمی‌گیرد و نخواهد گرفت.

۳. تمام لینک‌های مشکوک را حذف کنید!

یک احمق کریپتو بر روی لینک‌های مشکوک کلیک می‌کند تا بلافاصله، انواع داده‌های شخصی او برای مهاجمان فرستاده شود. برای جلوگیری از به دام افتادن در دام مهاجمان، یک سرمایه‌گذار باهوش حوزه کریپتو باید انواع لینک‌های مشکوک را از ایمیل یا حساب‌های خود در رسانه‌های اجتماعی حذف کند.

۴. مراقب کیف پول‌های رمزارزی جعلی باشید!

در حال حاضر، کیف پول‌های رمزارزی جعلی بسیاری برای ذخیره ارزهای دیجیتال در بازار وجود دارد. شناسایی کیف پول‌های رمزارزی جعلی بسیار دشوار است و در صورت نصب آنها، مهاجمان به سادگی به وجوه شما دسترسی خواهند داشت. بنابراین، ضروری است که سرمایه‌گذاران رمزارز علاوه بر روشن کردن نرم افزار آنتی ویروس، URL سایت را هم با دقت بررسی کنند.

۵. یک احمق کریپتو به همه اعتماد دارد!

اعتماد کامل به هرکسی در بازار پرنوسان ارزهای دیجیتال، آن کاربر را به یک احمق کریپتو تبدیل می‌کند. بنابراین، یک سرمایه‌گذار حوزه رمزارز باید بسیار مراقب ارزهای دیجیتال خود باشد و به افراد غریبه‌ای که درخواست پرداخت در قالب ارز دیجیتال را دارند یا فرصت‌های سرمایه‌گذاری بسیار پرسود را پیشنهاد می‌دهند، اعتماد نکند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments