هشدار به کاربران اپل ارزهای دیجیتال| سیستم عامل خود را به‌روز کنید!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

اپل پس از شناسایی آسیب‌پذیری‌هایی که می‌توانند کیف پول‌های ارز دیجیتال را به خطر بیندازند، به‌روزرسانی‌های امنیتی جدیدی را برای سیستم عامل تلفن همراه خود منتشر کرده است.

این به‌روزرسانی‌های امنیتی، روز سه‌شنبه برای نسخه ۱۴٫۴ از سیستم عامل‌های iOS و iPadOS منتشر شدند و برای آیفون 6s و بالاتر، iPad Air 2 و بالاتر، iPad Mini 4 و بالاتر و نسل هفتم iPad Touch، در دسترس هستند.

طبق گزارش‌ها، این آسیب‌پذیری‌ها که از نوع اجرای کد از راه دور هستند، امکان دسترسی از راه دور به سیستم هدف را برای هکرها فراهم کرده و در نتیجه، کیف پول‌های ارز دیجیتال کاربران را در معرض خطر قرار می‌دهند.

در همین راستا، پیت کیم (Pete Kim)، مهندس ارشد صرافی رمزارزی کوین‌بیس (Coinbase)، به کاربران آیفون هشدار داده است که در اسرع وقت، سیستم عامل خود را به‌روز کنند. به گفته کیم، این آسیب‌پذیری‌ها ممکن است تاکنون به طور فعال نیز مورد بهره‌برداری قرار گرفته باشند.

کیف پول موبایل کوین‌بیس در فروشگاه اپل استور (Apple Store)، از لحاظ تعداد دانلود در جایگاه سیزدهم برنامه‌های مالی قرار دارد.

کیف پول‌های موبایل، روشی محبوب برای ذخیره و انتقال دارایی‌های دیجیتال هستند. این نوع کیف پول‌ها خرج کردن روزانه ارزهای دیجیتال را نیز برای کاربران تسهیل می‌کنند.

زیرساخت‌های مربوط به ارزهای دیجیتال برای سال‌ها هدف اصلی هکرها بوده‌اند، اما اخیرا میزان این حملات بطور قابل توجهی کاهش یافته است. همان‌طور که پیش‌تر گزارش شد، بر اساس گزارش جدید شرکت تجزیه و تحلیل ارزهای دیجیتال چین‌آنالیز (Chainalysis)، علی‌رغم رشد بیش از ۳۰۰ درصدی بیت کوین (BTC) در سال ۲۰۲۰ میلادی، جرایم مربوط به ارزهای دیجیتال بیش از ۵۳ درصد کمتر شده است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments