بازار ارزهای دیجیتال و دیفای به حمام خون تبدیل شد!

زمان مطالعه: 4 دقیقه

در ۲۴ ساعت گذشته، قیمت بیت کوین (BTC) به طور ناگهانی بیش از ۱۶ درصد کاهش یافت و موجب اصلاح شدیدی در کل بازار ارزهای دیجیتال شد.

داده‌های بازار نشان می‌دهند که بیت کوین از بالاترین رکورد قیمتی خود در تاریخ ۲۱ فوریه، یعنی ۵۸،۵۰۰ دلار، به حدود ۴۵،۲۹۰ دلار سقوط کرده است.

نمودار کندل ۴ ساعته قیمت بیت کوین در صرافی کوین بیس (Coinbase).

علی‌رغم لیکوئید شدن ۱٫۶ میلیارد دلار قرارداد طی ۲۴ ساعت گذشته، گاوهای بیت کوین همچنان در مورد آینده برترین ارز دیجیتال جهان خوشبین هستند و شاخص‌های کلیدی نشان می‌دهند کسانی که بیت کوین را با قیمت امروز خریداری کنند، در آینده سود بالایی را کسب خواهند کرد.

به گفته دیوید لیفچیتز (David Lifchitz)، مدیر ارشد سرمایه‌گذاری در اکسوآلفا (ExoAlpha)، نمودارهای اخیر بیت کوین حاکی از آن هستند که این ارز دیجیتال بیش از حد خریداری شده است. این امر به نوبه خود نشان می‌دهد که به عنوان بخشی از چرخه عادی بازار قبل از تلاش بیت کوین برای رسیدن به بالاترین سطوح، احتمال اصلاح ۱۵ درصدی وجود دارد.

قیمت ارز دیجیتال بیت کوین تنها در عرض ۴ ماه، از حدود ۱۰ هزار دلار به تقریبا ۶۰ هزار دلار رسید که به گفته لیفچیتز، توقف روند صعودی و پس از آن، اصلاح خفیف قیمت‌ها قطعا اتفاق خواهد افتاد.

لیفچیتز می‌گوید:

به نظر می‌رسد که سطح ۵۰ هزار دلار، اولین ایستگاه بیت کوین برای عقب‌نشینی ملایم است. اما یک افت دیگر می‌تواند قیمت آن را تا ۴۰ هزار دلار کاهش دهد. در صورت ادامه اصلاح قیمت بیت کوین، سطح ۳۰ هزار دلار کف قیمت خواهد بود که در کوتاه مدت می‌تواند موجب ایجاد شرایط ناخوشایند در بازار شود.

با این حال، لیفچیتز خاطرنشان کرد که چاپ اخیر پول توسط بانک‌های مرکزی باعث می‌شود که قیمت بیت کوین به سطوح کمتر از ۳۰ هزار دلار سقوط نکند؛ زیرا در این شرایط، بیت کوین بار دیگر به عنوان یک محافظ در برابر کاهش ارزش پول، توجه سرمایه‌گذاران سراسر جهان را به خود جلب خواهد کرد.

آلت کوین‌ها در دریای خون!

همان‌طور که داده‌های تاریخی نشان می‌دهند، به دنبال اصلاح قیمت بیت کوین، آلت کوین‌ها نیز یک روند اصلاحی را، حتی شدیدتر از رهبر خود در پیش می‌گیرند.

در ۲۴ ساعت گذشته، اتریوم (ETH) بیش از ۲۱ درصد سقوط کرد و در حال حاضر با قیمت ۱،۴۲۸ دلار معامله می‌شود.

بایننس کوین (BNB) نیز که اخیرا رکورد ۳۵۰ دلار را ثبت کرده بود، طی ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۲۲٫۵ درصد سقوط کرد و به ۲۰۲٫۷۵ دلار رسید.

پولکادات (DOT)، کاردانو (ADA)، ریپل (XRP)، لایت کوین (LTC) و چین لینک (LINK) نیز به ترتیب با ۱۹ درصد، ۱۱ درصد، ۲۶ درصد، ۲۰ درصد و ۱۹ درصد ریزش، همگی در وضعیت قرمز قرار دارند.

عملکرد روزانه بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته.

به این ترتیب، ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال نیز با بیش از ۱۶ درصد کاهش، به ۱٫۳۸ تریلیون دلار سقوط کرده است.

دومین لیکوئید بزرگ تاریخ دیفای اتفاق افتاد!

داده‌های منتشرشده نشان می‌دهند که همزمان با اصلاح شدید بازار ارزهای دیجیتال، دومین لیکوئید بزرگ تاریخ دیفای نیز اتفاق افتاده است.

در مجموع، بیش از ۲۴٫۱ میلیون دلار قرارداد در بازار دیفای لیکوئید شدند که تقریبا ۱۳٫۷ میلیون دلار از آن، مربوط به پروتکل کامپاند (Compound) و حدود ۵٫۴ میلیون دلار، مربوط به پروتکل آوه (Aave) است.

پیش از این، بالاترین میزان لیکوئید شدن قراردادها در بازار دیفای، در تاریخ ۲۶ نوامبر سال ۲۰۲۰ میلادی اتفاق افتاده بود. در آن زمان، افزایش لحظه‌ای قیمت دای (DAI) منجر به لیکوئید شدن بیش از ۸۸٫۴ میلیون دلار وثیقه در پروتکل کامپاند شد.

بالاترین میزان لیکوئید شدن قراردادها در بازار دیفای در یک روز.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

3 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments

انقدر دروغ به ملت تحویل ندید . فقط دنبال سوجه میگردین که ملت رو بترسونین

سلام ممنون از شما

سلام….نظرها محترم است…میگویند روزی قطره ای شبنم بدر لانه مورچه ای از برگی چکید بناگاه موری جوان شروع بفریاد کشیدن کرد که ایهناس فرار کنید که سیلی میاید…در ان لحظه جیرجیرکی بر شاخه بالاتر نشسته بود بنا به خندیدن کرد وگفت ای نادان سیل ندیده ای….بله بازار هر از گاهی نیاز به عضو گیری و ازدیاد جماعت دارد بالاخره باید انها با قیمتی کمتر وارد بازار شوند و از سودها بهره ببرند….شما تامل کنید مطمینا ظرف چند روز اینده بیت و سایر سکه ها به جایگاه جلوتر رانش میشود در این بازار باید صبور بود وعاقلانه با مطالعه خرید کنید….بیت روند ۱۰۰هزار را دنبال خواهد کرد…اینده نسل بشر متعلق به پیش قراولان خواهد بود….